Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Sejsa

Robust och billigt tyg

Rekommendera Poster

Vad bör det vara för tyg till båtdynorna? Det handlar om gamla, tidigare runtomklädda skumgummidynor (med nu trasigt tyg) som används löst såväl i ruffen som ute på tofter o.dyl.. Det bör som förut vara robusta tyger i marinblått och mellangrönt, eller vad det kan heta. Finns väl något som kallas markisväv?

Jag är inte bosatt där men undrar ändå var hittar billiga sådana tyger i Stockholmstrakten (SL-området)?

Det gör nog inget om tygerna utseendemässigt är lite typ andrasortering.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte markis/kappelväv på kilotex i sickla/nacka.

Kostade runt 130-140kr/m ifall jag inte minns fel.

www.kilotex.se

/Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm... hoppas det finns något billigare...? 11.gif\ Flera tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har precis klätt om våra dynor och klädde dom i ett snyggt mönstrat helvitt galontyg. Nu köpte jag det på olssons tyger och stuvar på sveavägen, dom har i princip allt i tygväg. Mitt galon kostade 99 sek /m. ring gärna dit och se om du kan få hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kanske också finns något ställe som billigt säljer andrasorteringar, eller från överskotts-, konkurslager e.dyl? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag Googlade lite nyss och fann billig lakansväv i olika kulörer... men det kanske är lite väl tunt? Såg också bävernylon. Vad tror ni om de tygerna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Vi håller på att klä om dynorna i våran båt. Det är dynorna inne i ryffen...Tyget köpte vi på Jysk och kostade 70 kr/m men du behöver kanske kraftigare tyg.../ M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar lite knepigt det där med vad som är tunt resp kraftigare. Ifråga om vissa arbetskläder, presenningar och kanske segelduk o.dyl. kan det väl anges i gram/kvadratmeter, men som det verkar praktiskt taget aldrig om vanligt tyg i metervara. Det går väl an om man går i en butik och själv kan tumma lite på tyget (fastän även där kan nog ett hårt stärkt tyg lura en), men handlar man på postorder är det nog risk att man blir (känner sig) blåst.

Någon här som vet om det brukar finnas tyger i metervara på Överskottsbolaget?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar själv på att klä om gamla dynor. Var inne på markisväv men hur skönt är det att sitta på en varm sommardag ??

Det är lite besvärligt läge. De ska vara sköna att sitta på, och även klara väta... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Lägg pengarna på ett möbeltyg som du kan tvätta i maskinen hemma om det skulle hända något eller när du vill ha detta snyggt och nytvättat till våren igen. Det lönar sig i längden.

Bobban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var precis på gång och skulle beställa tyg till dynorna i Furulunds Modetygers webbutik, men så har de precis lagt ner den försäljningen.  smiley-frown.gif\

Hade de någon besvärlig konkurrent?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...