Hasse56 0 Postad 23 April , 2006 Tappa ur oljan idag på mitt (nya drev)monterades sommaren -05 Chockad såg jag att det var creamefärgad olja vad kan det vara för galet.Har det nya drevet tagit in vatten? C.N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 23 April , 2006 Japp ,lämna in drevet för provtryckning, rengöring och packboxbyte./Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse56 0 Postad 23 April , 2006 Ja man får göra det, konstigt på ett nytt drev som gått max 5 tim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 23 April , 2006 glöm inte garantin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 23 April , 2006 Hur lång tid hade det gått från upptagning tills att du tömde ut oljan? PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 23 April , 2006 Det jag menar är att har du kört båten precis innan typ ett par timmar så är det luft blandat med oljan och det är lätt att tro att man har vatten i oljan. Om man låter oljan stå i en glasburk ett dygn så vet man! Been there done that! PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse56 0 Postad 23 April , 2006 Hej! Tog upp båten i början av oktober, plocka av drevet då och ställde upp det i mitt garage.Så det har stått i garaget hela tiden,jag fick stora ögon när jag tappa ur oljan idag när jag monterat det på båten. C.N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 23 April , 2006 Ett litet tips för framtiden, byt olja när du tar upp båten. Ifall det finns vatten i drevet under vintern är risken överhängande att lagren rostar.../mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 23 April , 2006 Ok nåt är galet! Lycka till Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 23 April , 2006 BTW vad har du för motor/drev? PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse56 0 Postad 23 April , 2006 Ford 351 V8 samt ett nytt volvo sx drev från förra året. C.N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 23 April , 2006 Som sagt, lämna in för provtryckning....sura pengar men det kan lätt 10-dubblas om lagren skär etc....USCH! Just do it! Lycka till PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse56 0 Postad 23 April , 2006 Ok! Tack för alla tips känns surt när man la nästan 45.000:- i sommras på drev reglage propeller mm. C.N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne111 0 Postad 23 April , 2006 Drevet ska bytas på grantin. Det har varit kass från fabrik och tagit in vatten. Sen har du kört med vatten i drevet förra sommaren - sliter skitmycket. Sen har du haft vatten i drevet över vintern = rost i lager och kuggar. Du ska ha ett nytt drev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse56 0 Postad 24 April , 2006 Tjena! Drevet provtryckt idag helt tätt!! Dom säger att det är kondens som bildats i drevet under vintern.Tycker jag ska sjösätta och köra ca 10tim sedan vill dom titta på drevet igen,garantin skulle förlängas som tur är. C.N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 24 April , 2006 Sorry! Jag tror inte riktigt på förklaringen. Jag skulle bra gärna sett oljan. Men det är inte mitt drev./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse56 0 Postad 24 April , 2006 Återkommer när jag kört 10 tim,Då ska dom kolla upp den igen, garantin förlängd 1 år. C.N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser