hellyarp 0 Postad 22 April , 2006 hej en lite fråga...måste man? varför? döper man ofta båten med ett tjej namn? (dom ställer ju ofta till problem) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twix 0 Postad 22 April , 2006 Hon måste styras av en man. I ett obevakat ögonblick tar hon makten. Tål ej överbelastning. Kan inte riggas utan hans hjälp. Byter namn när hon byter ägare. Kostar mer i underhåll än vad ägaren tänkt sig. Kan dra med sig en man ner i djupet. Måste spacklas och målas innan hon ställs ut. Blir med åren mer besvärlig och svårhanterlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellyarp 0 Postad 22 April , 2006 hahahahahahahah...jo d låter ju sant men jag tror nog där finns en annan anledning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 22 April , 2006 Är det inte så att alla män,tycker att maken till båtfinns inte.Altså MAKAN.Femininum? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 30 April , 2006 Notera att båtarna som drar det tunga lasset, dvs bogserbåtar heter han-namn //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 17 Maj , 2006 Ha ha , den här tråden hade jag inte sett förut.Lyfter fram den. U Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Morsan 0 Postad 17 Maj , 2006 Hon tar väl dig oftast dit du vill, eller.... Hälsningar Morsan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 17 Maj , 2006 oj, döpte svågerns cumulus till silverfisken. jäkla misstag inser jag nu !/Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 18 Maj , 2006 Visst kan Du döpa båten till ett mans-namn. Hon anses likväl vara av hon-kön men inte måste båten ha ett kvinnonamn för det. Min förr-förra båt döpte jag till Johnnie B. Good - ett passande namn till en ovanligt fräsig Albin 25 Granne med mig i favorithamnen i Danmark ligger Peter Wessel, en snygg segelbåt döpt efter en dansk sjöhjälte - så döp på Du bara! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Maj , 2006 tycker utseendet bör styra namnet, jag hade inga problem namnet kändes givet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flexima 0 Postad 19 Maj , 2006 Håller väl inte med om att vi tjejer ställer till problem, men har en liknande fråga. Har införskaffat en riktig gammal pärla. Hon är vad jag förstår sedan länge döpt till Svanö. Nu undrar jag, av ren nyfikenhet. Har hört att det kan betyda otur att döra om en båt. Känns detta igen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 20 Maj , 2006 hej jag kan inget om detta ämne, men kan t.ex. Anna av Svanö vara nåt ? /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 20 Maj , 2006 http://www.maringuiden.se/forum/;thread=15480 Det har varit uppe tidigare men jag hitatde inget solklart svar. Många anser att det medför otur men ingen kan förklara varför....... Så det är nog inget problem, vi lever ju i ett modernt samhälle där man kan heta Månfarare och allt möligt. Du får nog mera otur om Du inte tar förarbevis t ex...:-) //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim_Possible 0 Postad 20 Maj , 2006 En del tror att det betyder otur att gå under en stege eller lägga nycklarna på bordet. Det är väl en tolkningsfråga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser