Nollkoll 0 Postad 20 April , 2006 Funderar på hydralstyrning på min RYDS 570DC. Har läst lite i forumet och det verkar vara några saker man måste kolla upp. Att styningen får plats på bredden samt när man fäller upp motorn. De typer jag sett har hydralslangarna fast i cylindern som rör sig. Har för mig att jag sett en typ som har slangarna monterade på en del som inte rör sig. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
demoniak 0 Postad 20 April , 2006 Den första typen du nämner kallas för bullhorn, då sitter det en stång genom tilt-röret på motorn och cylindern sitter symetriskt framför motorn. Denna variant är vanligast för utombordare. Det man måste tänka på är att få in stången i tilt-röret, kan vara krångligt om motorbrunnen är för smal, då kanske man blir tvungen att lossa motorn och hasa den åt sidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
demoniak 0 Postad 20 April , 2006 Jag köpte min här:http://www.flotecmarin.se/index.php?cPath=21_23De har hyggliga priser även om det är ganska dyra saker över lag sådant här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nollkoll 0 Postad 20 April , 2006 Är det ett problem att slangarna rör sig då man svänger? Måste man t.ex. se till att de får spelrum med en böj eller liknande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
demoniak 0 Postad 20 April , 2006 Skulle inte tro att det är något stort problem. Den rörelsen tas upp av böjen slangarna har på styrbord sida i aktern. De är ju ganska stela, mycket stelare än t.ex. en bränsleslang, men inte så att det ställer till något problem. Minsta böjradie finns säkert specificerad.Om man har en genomföring ut till motorbrunnen så kanske man inte skall fixera slangarna helt och hållet där bara. Mina slangar skjuts lite in och ut ur utrymmet till höger om motorn när man styr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
UtternD55 0 Postad 22 April , 2006 http://www.flotecmarin.se/product_info.php?cPath=21_23&products_id=69 Detta är ett bra alternativ om du vill att slangarna skall vara fast. Annars är det inga problem och låta slangarna gå i en böj så rör de sig tillsammans med motorn. Viktigt att tänka på är att du köper en som klara av din motor , tillverkarna uppger effekten för vanliga tvåtakts motorer. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Floppa 0 Postad 23 April , 2006 Köpte en Mavimare hydraulstyrning förra året. Inte den ni pratar om utan den mindre. Fungerar perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser