bar190 0 Postad 19 April , 2006 Köpte mig en bromsad trailer häromdagen för att kunna transportera i lite högre hastigheter än vad min gamla 30-kärra tillåter. Allt är frid och fröjd men jag önskar att den hade sådana där rullar/hjul (vad kallas det egentligen?) på sidorna så att båten blir lättare att dra upp och står stadigare. På min gamla TK-trailer sitter det små gummihjul strategiskt placerade och jag tycker att det var perfekt. Så nu tänkte jag höra om någon vet hur man kan få tag på dylika tingestar till ett vettigt pris någonstans? (Yes jag är snål oxå) Hur trailern ser ut framgår av bilden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Deus 0 Postad 19 April , 2006 Biltema har en färdig konstruktion, sidorullar och kölrulle på en balk, där sidostöden går å justera, kanske för avancerat har för mej den kosta 400 nånting.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Deus 0 Postad 19 April , 2006 Biltema art nr 15-880, Båtstöd, 379kr.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marbleman 0 Postad 19 April , 2006 Shit vicken shysst kärra (avis förståss) synd på sidostöden dock...kan du inte modifiera nuvarande stöd till hjul? samt göra ett par till kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bar190 0 Postad 20 April , 2006 Tack för svar, biltemas rullar blir nog lite klent tror jag dessutom tror jag inte att de passar. Tänkte mig mer nåt åt luftgummihjul-hållet som TK-trailern har original ute på kanterna, se bild. Fästena för befintliga stöd går nog att nyttja men jag behöver hjulen på stång att stoppa i dem. Deus, vad är det för cool hoj du har i ditt bildspel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Deus 0 Postad 20 April , 2006 Moppen e en Jawa Perak från -51, 250cc blårykande tvåtakt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 20 April , 2006 Jula har gott om hjul i sitt sortiment, där kan du nog hitta vad du söker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bar190 0 Postad 20 April , 2006 Ja den var läcker Jawan Jula hade ett fint sortiment men jag hittar inga andra sidostödhjul än de biltema hade... hmmm.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik_ 0 Postad 20 April , 2006 Du har inte kollat vad Tk eller liknande firmor tar för såna tillbehör? Antar att det är dyrt, fast köpa hjul från clas ohlson och svetsa egna kanske skulle funka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser