boatsman 0 Postad 19 April , 2006 Hej När jag lossade mitt 280-drev idag upptäckte jag att det var olja (ca 2dl) i knutbälgen. Är det någon packbox som har gett sig? För det är väl inte normalt att det skall vara olja där. Eller kan den förra ägaren hällt i olja där tro. Det är första gången jag lossar detta, köpte båten förra året. /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snowbiz 0 Postad 19 April , 2006 Hej! Jag tror inte att det ska vara olja där......så det kanske är dags att byta någon packbox.... Jag bifogar en länk till en sida med en sprängskiss till ditt drev. http://www.teal22.fslife.co.uk/fiche/46.htm /Snowbiz. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abborren 0 Postad 21 April , 2006 Hej! det är många som häller i lite olja i knutbälgen för att det ska smörja knuten. har själv aldrig gjort det men fått rekomenderat det av flera...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatsman 0 Postad 21 April , 2006 Ja det var faktiskt så, jag ringde den förra ägaren och det visade sig att han brukade hälla i ca 1dl olja i bälgen. Och drivknuten ser ju riktigt bra ut så det kanske inte är så dummt. Tack för svaren / Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser