dykaren 0 Postad 19 April , 2006 Hej , jag har rostfläckar av muttrar och brickor , hmm inte rostfria alltså... , på plasten och undrar hur man får bort det , finns både på insidan och utsidan av båten. Finns det något bra knep , någon som vet ? Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 19 April , 2006 Hej, Vet ju inte hur grova rostfläckarna är. Men prova kanske lite autosol, det brukar lösa det mesta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dykaren 0 Postad 19 April , 2006 Åhh , dem är väl inte så grova , det ser ut som om det runnit på vissa ställen , småfläckigt , man ska inte slipa då , jag menar , om plasten sugit åt sig ? Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
basdanne 0 Postad 20 April , 2006 Den bästa lösningen är att köpa oxalsyra i färgaffären. Blanda ut i vatten och häll på. Låt verka, spola av och vipps. Borta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 20 April , 2006 Jag hade lite sådana fläckar på mitt roder... det hade runnit lite rost från beslaget upptill men jag tog lite autosol, polish & lite vax sedan. Och så här blev resultatet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser