Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
hajenhajen

Montera BordsBeslag på Daycruriser Bayliner 2352LX årsm 2000

Rekommendera Poster

Hej. Har kollat runt o runt o åter runt på nätet men finner ingen riktig återförsäljare till bayliner.

Frågan är, har letat efter en ritning på hur min båt Bayliner 2352 LX Capri årsmodell 2000 ser ut, har kollat bayliner.com men finner inget

Riktigt bra svar. Frågan är, vill montera ett bords beslag i skråvet båt därbak, alltså använda samma bord som jag har inne i hytten, men även därbak.

Om jag nu ska montera bords belaget därbak, så jag inte kommer åt bensin tanken. Vart sitter bensin tanken…

Hoppas ni kan hjälpa mig med en lösning på hur jag kan göra?

Skickar med en bild på min båt, och en annan fast årsmodell 1998 som har ett bordsbeslag monterat….o på min bild, visar jag hur beslaget ser ut, o vart jag ev vill ha det..

post-6838-1394234615,2716_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har funderat på samma sak som dig, att montera dit ett bordsfäste i durken.

Tror att tanken sitter på ungefär samma ställe som på min båt, dvs under mittgången, strax föröver motorn. Lyft på motorkåpan så borde du kunna se bakre änden på tanken föröver.

Vet ej om durken på din båt är tillverkad i plast (antar det), men i min DC av äldre modell är det plastat trä som är ganska tjockt och borde gå att fästa bra i (så länge det är friskt).

Får se om någon har gjort liknande redan kanske ??

Mvh

Dykarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ska kolla det. bara lite konstigt att inte tillverkaren förberett en bordshållare där. men tanke på att det finns eller funkar på 1998 årsmodell.

ska kolla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jepps, ungefär lika konstigt som att amerikanska båttillverkare fortfarande gör de flesta båtar med stängd pulpit i fören ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu har jag fixat det, kollade, o fann att det är ca 1 decimeter mellan

skrov och bensin tank. Så nu har jag borrat o satt fast durkslaget som håller fast bordet, och tätat runt med våtrums silicon. ser riktigt bra ut.

Frågan är bara, Varför kunde de inte gjort det när de tillverkade båten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...