Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
Niklasoo

Renovera Plastbåt!

Rekommendera Poster

Hejsan!

Söker tips om hur man bäst renoverar en gammal plastbåt.

Har en gammal båt, med en del revor i samt en del hål mm som måste fyllas igen. Tänkte jag skulle fylla igen revorna(spackla, med?), bygga upp nya ytor med plast(hur går man till väga), samt lacka om hela båten!

Det är en gammal båt, Gul sådan. Var får jag tag på billig men bra färg, spackel, väv(till att bygga nya ytor) mm etc.

Är även på jakt efter ny styrning(ratt, vajrar etc.) samt trimplan. Även en bra fishfinder, som även visar fart och temp.

Tacksam för svar

Niklas

Båten. Ca 5m lång, 2m bred. 60hk motor. tvådelat skrov med en platt yta baktill och V-format skrov fram. Ett specialbygge från början av en dykarklubb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

Börja med att ge dig själv en present! ;-)

Köp boken Handbok i Plastbåtsvård av Björn Peter Behrens ca 200-250kr

Finns säkert i vilken bokhandel som helst (eller båttillbehörsaffär), även biblioteken brukar ha! Många tips och idéer om det du har framför dig, lättsamt skrivet.

Lycka till/Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack fredrik!!

Ringde bibblan just, och dom hade ngt som verkade stämma!! Skall ner å hämta den senare.

Finns det nån med fler tips på var jag kan få tag i ny tele-flexstyrning, ekolod(Fishfinder)(vilka rekommenderas?), trimplan och även djuprigg(helst ritning då de är så löjligt dyra att köpa!!)

Även färg mm tips eftersöks!!

mvh

Niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...