Niklasoo 0 Postad 19 April , 2006 Hejsan! Söker tips om hur man bäst renoverar en gammal plastbåt. Har en gammal båt, med en del revor i samt en del hål mm som måste fyllas igen. Tänkte jag skulle fylla igen revorna(spackla, med?), bygga upp nya ytor med plast(hur går man till väga), samt lacka om hela båten! Det är en gammal båt, Gul sådan. Var får jag tag på billig men bra färg, spackel, väv(till att bygga nya ytor) mm etc. Är även på jakt efter ny styrning(ratt, vajrar etc.) samt trimplan. Även en bra fishfinder, som även visar fart och temp. Tacksam för svar Niklas Båten. Ca 5m lång, 2m bred. 60hk motor. tvådelat skrov med en platt yta baktill och V-format skrov fram. Ett specialbygge från början av en dykarklubb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 19 April , 2006 Välkommen! Börja med att ge dig själv en present! ;-) Köp boken Handbok i Plastbåtsvård av Björn Peter Behrens ca 200-250kr Finns säkert i vilken bokhandel som helst (eller båttillbehörsaffär), även biblioteken brukar ha! Många tips och idéer om det du har framför dig, lättsamt skrivet. Lycka till/Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklasoo 0 Postad 20 April , 2006 Tack fredrik!! Ringde bibblan just, och dom hade ngt som verkade stämma!! Skall ner å hämta den senare. Finns det nån med fler tips på var jag kan få tag i ny tele-flexstyrning, ekolod(Fishfinder)(vilka rekommenderas?), trimplan och även djuprigg(helst ritning då de är så löjligt dyra att köpa!!) Även färg mm tips eftersöks!! mvh Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser