moff 0 Postad 18 April , 2006 Hej, har ett problem: När jag har gasat upp motorn i friläge och skall dra tillbaka gasreglaget minskar inte motorvarvet. vad har jag gjort för fel när jag monterade på wiren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 18 April , 2006 Hej Moff!Du får allt säga lite mer (du har heller inte lagt in någon båt/motor i din sjöbod). Det går inte gissa vad du har? /mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moff 0 Postad 18 April , 2006 He he.., nej det är klart (är ny här). Jag har i år satt på ny motor yamaha 9.9 -(00, eller där nånstans) på våran crescent 505 ht-båt från tidigt 70-tal. Själva monteringen av motor och tillhörande wirer/reglage var inget problem. Hade ingen möjlighet att provköra den innan jag slängde i båten. Det var först då jag upptäckte att när jag drog igång motorn och skulle varmköra den lite att gasen inte hängde med tillbaka med gasreglaget. När växeln sen var i funkade det som det ska. Tänkte bara om det var så att man monterat på fel eller något annat simpelt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser