Lillbrorsan 0 Postad 18 April , 2006 Undrar om det svarta möglet i båtar o hälsorisker.Har för mig att det vad jag kallar svartmögel inte ska vara någon hälsofara.Går det möglet inpå djupet eller är det borta när det man ser är borta? På kapellet tänkte jag prova klorin o såpa. Dynorna(galon) , Vanish eller kemisk bensin. Ångtvätt kan det vara ett bättre alternativ vid dyn tvätt? Vad sägs om detta? MVH Lillbrorsan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 18 April , 2006 Jag körde med ångtvätt på mina galondynor....ett otroligt bra resultat, kan rekomenderas....blev som nya. Har även hört att man kan ta det på kapellet...har dock ej testat själv.. men viktigt att det sitter spännt då risk för krympning annars finnes. Lycka till Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 18 April , 2006 Boracol som finns att köpa i färghandeln är ett utmärkt förebyggande medel för att hämma mögeltillväxt. Brukar ta en trasa och gnida in över alla ytor (ej pentry och kylskåp o dyl.) En gång per år räcker gott och väl (gör det oftast på hösten då ventilationen är minimal). /PG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillbrorsan 0 Postad 18 April , 2006 Boracol ska jag lägga på minnet , tnx Ångtvätt vet jag knappt vad det är men det får tas o kollas upp tydligen. mvh Lillbrorsan Möglet o hälsan är det ingen som kollat detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 19 April , 2006 Glömde säga att boracol och aluminium är ingen bra kombination Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser