ChristerN 2 541 Postad 17 April , 2006 Hej Behöver nu hjälp att identifiera plus- och minus-utgångarna på min generator. Var i helgen och fotograferade generatorn som sitter längst ner på motorn. (Man sticker ner handen med kameran och så måttar man mot generatorn och hoppas man får med det viktigaste. Vet inte hur jag ska göra för att koppla de nya kablarna så småningom men den dan den sorgen...) Trodde först de översta var B-minus och B-plus men blir nu lite konfunderad. Kan nån hjälpa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 17 April , 2006 Detta kanske hjälper dig, kolla sidan 5. http://www.skyllermarkspressar.se/skyllermarksinfo2006.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Master-J 0 Postad 18 April , 2006 hej, om du slår en signal kan vi säkert enkelt reda ut ditt generator problem. mvh Johnny 0763 060820 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 541 Postad 18 April , 2006 Det är just när jag kollar detta som jag blir konfunderad! Ser inte alls ut som om min är kopplad på samma sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 541 Postad 18 April , 2006 Tack för samtalet och välkommen hit till MG! Jag kollar till helgen eller nästa. Du säger alltså att den övre anslutningen (den med dubbla kablar ut) är minus och den stora nedanför är plus. Den till höger nere är D därmed. Allt enligt bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser