smoegen 89 Postad 17 April , 2006 Enligt god demokratisk tradition har undertecknad och M-G medlem Mala beslutat att sammankalla till en M-G träff på Dannemark( N 58.30.8 E 11.15.8). Vi har tänkt oss att vi träffs Lördagen den 22 juli. Detta är samma dag som andra dagen av smögen offshorerace. Ni som tycker detta verkar kul kan ju slänga in en rad här på forumet. Ev kan de bli lite kul lekar,,kast med liten dragg etc. I övrigt så träffas vi och umgås helt informellt. Tjära Hälsningar Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 17 April , 2006 heheheheh !! ja skall med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 0 Postad 17 April , 2006 hadde vart skitkul men vi får se hur det går med arbetet o diverse saker.är ju en bit att åka oxå men ett kul incinativ är det mvh rillez Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 17 April , 2006 Hej Trevligt initiativ, kan säga att jag/vi kommer till 90% säkerhet. Bra, roligt kreativt, grabbar. /Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 18 April , 2006 fan då e det ju bra med en liten dragg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 18 April , 2006 dannemark.. perfekt.. innan valöhuvud och sånt ju alldeles runt kröken... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 18 April , 2006 sorry...kan inte vid den tidpunkten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 18 April , 2006 Det är ett gott initiativ. Jag/vi har ungefär 40 distans upp till träffen. Men råkar jag vara i faggorna så skulle det vara trevligt att slänga lite dragg osv. /Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 19 April , 2006 vi kommer helt klart. inte så långt dit. om hon e tät vill säga. skitkul..................... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 20 April , 2006 Jag skall ju ändå se racet, så kan nog hända att jag tittar till er. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 20 April , 2006 Man kanske skulle dra ihop lite vettigt folk här på ostkusten o ha en träff...andra sidan är ju mest löst folk...hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 21 April , 2006 vettigt folk steve??? sånna som du bor ju på andra sidan ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 21 April , 2006 Du...jag hörde vad Per ledin sa till måldomaren i Frölundaborg....och ledin verkade ju fullstäöndigt objektiv vid det tillfället.Hehe... Nä skämt åsido...det är bara det att en träff på denna sida är lite svårare...vi har liksom lite mer än en brygga o en holme här... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 22 April , 2006 Om vi återgår till skribentens tänkta ämne så vill jag gärna efter mitt återinträde till jordatmosfären ansluta till en så trevlig sak som att mötas IRL, På Dannemark är det som gäller. /Wille-spaceintruder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nimbra 0 Postad 28 April , 2006 Går de å köre did me bil? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 29 April , 2006 Låter trevligt. Kommer absolut om båten är någorlunda nära. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 29 April , 2006 dannemark är en ö men det går att komma relativt nära.. se bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 April , 2006 Hej alla trevliga MG;are Ett mycket bra förslag av Stefan. Det är ju en perfekt plats för en sådan träff. Dannemark är ju sammanbunden med tvillingön Ulön med en landtunga med långrund sandstrand. Perfekt för barnfamiljer. För vårt allas bekvämlighet finns två toaletter på Ulösidan om jag inte missminner mig. Det är inte för inte som SXK lagt ut tre bojar i den norra viken. Förtöjning i SXK´ s bojar eller svajankring är mitt alternativ. Blir det ett antal båtar hade det varit kul att testa att förtöja i en ring. Det går att landförtöja på Dannemarks NE udde och På Ulöns NW hörn (gammal stenkaj ?) samt längst Ulöns västsida med egna bergkilar. Även på Andholmarna går det att landförtöja i SXK-dubbar, men då fodras ju en dinge för att komma över till dannemak. På Ulöns sydsida har jag också för mig att det går att landförtöja, men det ligger ju en bit ifrån. Att ta sig till träffen med bil är ju ett alternativ och det går ju som Gedda sa att ta sig ganska nära. Om jag känner Stefan rätt så fixar han kontaktvägar för dem som så önskar. Det stora problemet är nog att få tag på en båt som kan åka över och hämta . Hoppas nu bara att jag själv får möjlighet och inte blir hindrad av andra åtagande. Stefan och jag har våra respektive båtar i var sin båthall på synbart avstånd. Dock är det ett hav som skiljer. Stefan´ s Rosa ligger i den blå hallen mitt i bifogad bild. Fotot är taget från porten till den hall där min Santa Maria ligger. Som synes borde jag ha en ganska trygg vinterförvaring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 April , 2006 Under gårdagen anträdde jag den långa resan över Smögenbron och hälsade på Stefan under hans arbete med att måla om överbygger på sin Fingal. Nu är det bara rosa som gäller. Stefan har också en mycket bestämd uppfattning, som synes, beträffande kursen till Dannemark. ha´ t sô pen´ t tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 7 Juni , 2006 va och kollade om dannemark låg kvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 11 Juni , 2006 Det skulle vara kul att testa denna typen av svajankring när vi kanske blir många? /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 Juni , 2006 Hej WilleJag har varit inne på samma tanke. talade som hastigast med Stefan om det. Du kanske kunde ta ansvar för organissationen. Nyss hemkommen från Väderöarna dit jag fick följa med Stefan i hans FinGal Rosa Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 12 Juni , 2006 Hej Tommy, vi får väl se hur många vi blir. Men det vore trevligt att prova denna ankring vid tillfälle, det blir roligare om man är några stycken som har en viss anknytning tror jag. Här kommer en bild på gennakerseglingen igår. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 12 Juni , 2006 Härmed kungöres att Wille är chef Ankringsring. Tjära hälsningar Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 13 Juni , 2006 Tackar för förtroendet, men vi bör nog vara minst 15-20 båtar innan vi ger oss in på att få till en cirkel som är värt att satsa på. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 13 Juni , 2006 Hej! Har ni plats i er fina ring kommer vi gärna! Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 14 Juni , 2006 Hej Kickdwn,, vi har plats åt alla. väl mött på dannemark, Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 10 Juli , 2006 Måste tyvärr lämna återbud! Ska på rocktåget i Tanumstrand samma dag...Men Hoppas ni får en trevlig dag och en ännu trevligare kväll! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 16 Juli , 2006 hur många av tror ni kommer som anmält er. skulle vara kul att veta. vi kommer att vara där. mvh micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 17 Juli , 2006 Ohoj Seglarvänner( å även vänner utan mast) nu närmar det sej träff på Dannemark, jag slår nu på den officiella träffmobilen 0708-641741 där kan ni nå mej om ni har några frågor inför lördagen. Om någon har förslag på lite aktiviteter( har inte hittat regelverket för kast med liten dragg) så emottages detta tacksamt. Ha´ t pent Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser