Besviken 0 Postad 17 April , 2006 Som sagt, Cremo stod inte för vad dom lovat så jag blev tvungen att vända mig till konsumentvägledningen. De pratade med sina jurister men dessa kunde inte avgöra vad som var rätt och fel i fallet så dem rekommenderade mig att skicka in en anmälan till ARN, det gjorde jag också. Anmälan låg nog hos ARN i två månader, därifrån kunde man sedan meddela att min anmälan avslås därför att jag inte kunde visa att Cremo lovat att åtgärda båten, trots att det finns muntliga bevis i form av försäljare m.m. Konstigt att man inte söker mer information innan beslutet tas? Nu kontaktade jag båttidningen ViBåtägare och Lasse (chefredaktör) blev jätteintresserad av fallet och skulle naturligtvis ta med det i tidningen, bra tänkte jag då får ju Cremo i alla fall svara för sig offentligt. Tiden gick och mitt fall togs aldrig upp i tidningen så jag försökte då kontakta Lasse men, jag fick aldrig något svar från honom. När jag senare kom fram till honom via telefon svarade han att mitt fall inte var intressant och han ville inte publicera det. Kan man tänka sig att Cremo hade ett litet ord med i sammanhanget? Vidare vet jag inte vart jag ska vända mig, finns det några förslag? Just nu finns det inga hämningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 17 April , 2006 Snacka med Sverker på SVT http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35421 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 17 April , 2006 Hej, Oavsett hur det slutar så vore det kanske klokt att låta en oberoende besiktningsman eller någon med specialistkunskap på glasfiber/plast ta sig en titt på båten och ge ett utlåtande. Sen skickar du protokollet till Cremo och ber dem ta in båten för bedömning. Kanske funkar. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser