tjocken100 0 Postad 17 April , 2006 hej undrar om det finns någon som kan hjälpa mej att hitta en bra båt desto mer jag tittar desto mer hittar jag som jag gillar har pga detta blivit rädd att jag missat någon modell. har vissa krav som jag vill ska bli uppfyllda och de är: 4 st kojer, kök med vatten kyl och spis, sittgrupp ute helst under kapell, toalett i eget badrum, en motor, helst en WA- båt men hittar ingen som uppfyller dessa krav inom rimligt pris. har även tittat mycket på en bayliner 2355 med midcabin då den har alllt detta vilket är ett krav. får även gärna vara trailerbar. finns deta andra modeller ge mej tips gärna specificerat modell så jag lätt kan söka på den ute på nätet. maxpris runt 250 000 kronor och inte äldre än runt -93. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 17 April , 2006 Hej, Det var ganska svåra krav att få att gå ihop där priset lär bli den svåraste barriären att inte bryta igenom. Trailerbarhet kan ev bli lite problematiskt såvida du inte har E körkort och en bra dragbil som kan dra några ton. Förmodligen kommer du att få kompromissa med en del krav. En båt som nog skulle kunna uppfylla dina krav (utom årsmodell) är Fjord 21 Weekender. Nog den minsta båt du kan hitta som nästan uppfyller alla dina krav. - Har 4 sovplatser - Har i alla fall diskho och spis, kyl får plats under bänken - Sittgrupp i fören under tak eller så kan man sitta runt ett bord på akterdäck - Har egen avskild toalett (dock inget badrum) - Trailerbar En väldigt rymlig båt för sin storlek. Då de har några år på nacken kan skicket variera mycket alltefter skötsel av ägarna genom åren. Motorn får man se upp med som alltid på äldre båtar, helst skall det nog sitta en VP AQ 225 så man får lite fart på ekipaget. Finns även i en lite större variant, Fjord 24 Weekender, men blir då knappast trailerbar med sina närmare 3 tons vikt. Utförligt reportage om Fjord 21 Weekender i Praktiskt Båtägande nr 8 sept 2004 (Lars Lundbladhs båt). Kolla på biblioteket om de har det nummret om du är intresserad att kolla in båten lite mer. Snabbfakta: 6,50 x 2.50 Djupgående 0,73 m Vikt ca 1650 kg Motor: Volvo Penta AQ 170/270/280 (170 hk) el AQ 225/280 (225 hk V8) Bränsletank 190 liter Färskvattentank 60 liter Toppfart 29 knop med AQ 170, 35 knop med AQ 225 Konstruktör Eivind Amble Tillverkningsår 1968-1988 Fanns även i Hard Top (HT) och Day Cruiser (DC) versioner men det är alltså Weekender versionen som jag skriver om ovan. Kolla in mer på http://www.fjordclub.com Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 17 April , 2006 Hej!!! Äger en Bayliner 2355a och är mycket nöjd med den... Men om du ändå ska spana på Usabåtar så kolla även Sea Ray 23 och 24 fotare Maxum har också en fin 24 fotare... Sedan finns Regal och Crownline, Four Winns, Wellcraft, Formula, etc... Men den snyggaste tycker jag är Glastrons 24 fotare... Alla dessa Märken borde gå att hitta till rätt pris... Men att traila sådanna båtar tror jag du tröttnar på det blir ett ganska trögt ekipage att dra runt på... Och en trailer reggad och godkännd för en sådan båt är mycket dyr även beg... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ankan24 0 Postad 17 April , 2006 Har du inte bråttom på sjön rekommenderar jag Ancas Queen 24, men det är ju äldre båtar. Men mycket båt för pengen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser