Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
Gäst Korken

Vad händer

Rekommendera Poster

Gäst Korken

vad gör ni med era båtat i påskhelgen? själv tänker jag försöka få korken i plurret så man äntligen kan komma ut och fiska lite. mest gädda nu på våren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte mig ut och segla lite.1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi skall gå ut med en värmepistol och värma bort 3 dm is som ligger kvar, jag och barnen. Tanten är tillbaka efter påsk...:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är behandling av botten, målning av kölsvin, slipning av fernissa, lackning och nytt elsystem som står på schemat. så tur att påsken är lång..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är lugnt, skall bara justera lite på fenorna jag har byggt på skjulet.  Detta för hon skall få upp  häcken något.

Annars är man väl inne i väntans tider. Refererande till min ålder har jag nämligen kommit på att det inte är någon idé att stressa på med sjösättningen, ifall förutsättningarna inte är de rätta. Det vill säga man vet på förhand att man inte kommer ut på sjön. Varför då ha i något som bara gör en förbannad för man inte kan utnyttja.

Och osökt kom jag att tänka på en väldig snäll fräckis. En ungtjur och en gammal dito skulle ut på vårbete. Den unga tjuren frustade, hoppade och var alldeles till sig för det var kvigor i den andra inhängnaden. När han rusade iväg skrek han till den gamla tjuren, Nu springer vi och tar dom. Den gamla tjuren svarade bara lugnt då går jag och så tar jag dom allihop. Det är väl ungefär samma sak med sjösättningen, ta det lugnt så får man också en bra båtsommar.smiley-embarassed.gif\/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska nog sätta sågen i targabågen! Nervöst är bara förnamnet :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ska plåstra om båten lite och sen ska jag ev. riva ur det lilla av inredningen som finns kvar... :-)

post-1122-1394234610,3534_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjösättning påskafton av min Hållöjulle. Den stora segelbåten får vänta till ett par veckor efter midssomnar.
tommy 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mellan ishockey-matcherna skall jag ner till båten med dels en variant av skåpinredning samt en mindre modell förvaringsinsats (för bl.a. den nyinköpta VHF:n) jag tillverkat nu på våren.

Skall dessutom mäta/malla för de båda förvaringsplatserna/bokhyllorna som skall tillverkas och monteras under skarndäck inne i förruffen.

Snart är det hockeydags.

Mvh

Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har idag slipat det sista som ska lackas imorgon.

då sätter jag penseln på elin och släpper inte penseln förren hela båten är lackad.

sen återstår inmontering av plottern och montering av relingen.

kanske på måndag beror på hur det har härdat ska hon i för första gången för mig.

Annars blir det till nästa helg.

nervöst

hur mycket ho kommer att ta in.

TÄVLING

1-10 l/tim

x-5 l/h

2- 220 länspump 14.gif\

PRIS: 10 VATTEN TÄTA SKARVKOPPLINGAR.

GISSNINGAR I RÖTT.

post-13808-1394234610,5293_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev något fel på frugans kvast, så jag fick SEGLA henne ner...Hämtar henne på måndag igen.1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

snyggt gedda.

du e duktig.

kolla in min lackning .

nervöst värre med tanke på att jag aldrig ägt en båt av detta skick.

TAADA21.gif\ MEN ÄR VÄLDIGT NÖJD.

post-13808-1394234611,2293_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte mig nåt liknande, tror dock att jag dricker en back öl och pissar på isen, lite roligare än att nöta med värmepuffra!

Mvh

PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjusigt....båda två...21.gif\

Jag är alldeles för lat för sådana aktiviteter7.gif\

Seglar lite istället i min styrénbuske.1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detsamma Detsamma.. väldigt snyggt lackat..:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går inte att lita på männinskor - allra minst på mig.

Fick hjälp att dra fram båten ur det garage där den står på vintrarna. För att lättare se när jag backade in för att kroka på kärran öppnade jag bakluckan på min kombi. Sen kunde jag inte stänga den när båten hängde efter och jag ville inte gärna kroka av då det är ganska besvärligt - tungt. Vi bestämde att vaxa och polera och sjösätta direkt. Så båten åkte i redan på fredagen.

En av mina båtgrannar som har en J18 i trä har inte ens brytt sig om att ta upp båten efter förra säsongen - men det blir väl i alla fall inga torrsprickor.

ha´ t sô pen´ t

tommy

post-945-1394234611,3405_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu e botten fixad .

nu e de bara resten kvar9.gif\

post-13808-1394234611,6135_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

19.gif\

Tog en tripp ner till marinan och skulle fixa lite men när jag isen runt bryggorna fick jag prestationsångerst och åkte hem igen gör ett nytt försök nästa helg.Hoppas att det har gått bättre för er övriga.

MVH Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

en härlig tur igår på årets hittils varmaste dag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...