Gäst Korken Postad 13 April , 2006 vad gör ni med era båtat i påskhelgen? själv tänker jag försöka få korken i plurret så man äntligen kan komma ut och fiska lite. mest gädda nu på våren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 13 April , 2006 Jag tänkte mig ut och segla lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 13 April , 2006 Jag ska sätta mej på backen med en pilsner och bara titta på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 13 April , 2006 är ni inte gräsänklingar idag? Era tanter är väl på G till Blåkulla på kvasten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 13 April , 2006 Vi skall gå ut med en värmepistol och värma bort 3 dm is som ligger kvar, jag och barnen. Tanten är tillbaka efter påsk...:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 13 April , 2006 Det är behandling av botten, målning av kölsvin, slipning av fernissa, lackning och nytt elsystem som står på schemat. så tur att påsken är lång.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 13 April , 2006 Det är lugnt, skall bara justera lite på fenorna jag har byggt på skjulet. Detta för hon skall få upp häcken något. Annars är man väl inne i väntans tider. Refererande till min ålder har jag nämligen kommit på att det inte är någon idé att stressa på med sjösättningen, ifall förutsättningarna inte är de rätta. Det vill säga man vet på förhand att man inte kommer ut på sjön. Varför då ha i något som bara gör en förbannad för man inte kan utnyttja. Och osökt kom jag att tänka på en väldig snäll fräckis. En ungtjur och en gammal dito skulle ut på vårbete. Den unga tjuren frustade, hoppade och var alldeles till sig för det var kvigor i den andra inhängnaden. När han rusade iväg skrek han till den gamla tjuren, Nu springer vi och tar dom. Den gamla tjuren svarade bara lugnt då går jag och så tar jag dom allihop. Det är väl ungefär samma sak med sjösättningen, ta det lugnt så får man också en bra båtsommar./Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 13 April , 2006 Jag ska nog sätta sågen i targabågen! Nervöst är bara förnamnet :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 April , 2006 ska plåstra om båten lite och sen ska jag ev. riva ur det lilla av inredningen som finns kvar... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 April , 2006 Sjösättning påskafton av min Hållöjulle. Den stora segelbåten får vänta till ett par veckor efter midssomnar.tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 13 April , 2006 Mellan påskgodiset tänkte jag sy färdigt mina dynor, installera tryckvattensystem, bygga färdigt inredningen och lite annat smått och gott. Ni kan kolla lite vad jag pysslat med hittills i tråden: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=78910 mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 13 April , 2006 Mellan ishockey-matcherna skall jag ner till båten med dels en variant av skåpinredning samt en mindre modell förvaringsinsats (för bl.a. den nyinköpta VHF:n) jag tillverkat nu på våren. Skall dessutom mäta/malla för de båda förvaringsplatserna/bokhyllorna som skall tillverkas och monteras under skarndäck inne i förruffen. Snart är det hockeydags. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 13 April , 2006 Har idag slipat det sista som ska lackas imorgon. då sätter jag penseln på elin och släpper inte penseln förren hela båten är lackad. sen återstår inmontering av plottern och montering av relingen. kanske på måndag beror på hur det har härdat ska hon i för första gången för mig. Annars blir det till nästa helg. nervöst hur mycket ho kommer att ta in. TÄVLING 1-10 l/tim x-5 l/h 2- 220 länspump PRIS: 10 VATTEN TÄTA SKARVKOPPLINGAR. GISSNINGAR I RÖTT. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 14 April , 2006 Det blev något fel på frugans kvast, så jag fick SEGLA henne ner...Hämtar henne på måndag igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 14 April , 2006 TADA :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 14 April , 2006 snyggt gedda. du e duktig. kolla in min lackning . nervöst värre med tanke på att jag aldrig ägt en båt av detta skick. TAADA MEN ÄR VÄLDIGT NÖJD. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 14 April , 2006 Tänkte mig nåt liknande, tror dock att jag dricker en back öl och pissar på isen, lite roligare än att nöta med värmepuffra! Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 15 April , 2006 Tjusigt....båda två... Jag är alldeles för lat för sådana aktiviteter Seglar lite istället i min styrénbuske. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 15 April , 2006 Detsamma Detsamma.. väldigt snyggt lackat..:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 April , 2006 Det går inte att lita på männinskor - allra minst på mig. Fick hjälp att dra fram båten ur det garage där den står på vintrarna. För att lättare se när jag backade in för att kroka på kärran öppnade jag bakluckan på min kombi. Sen kunde jag inte stänga den när båten hängde efter och jag ville inte gärna kroka av då det är ganska besvärligt - tungt. Vi bestämde att vaxa och polera och sjösätta direkt. Så båten åkte i redan på fredagen. En av mina båtgrannar som har en J18 i trä har inte ens brytt sig om att ta upp båten efter förra säsongen - men det blir väl i alla fall inga torrsprickor. ha´ t sô pen´ t tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 15 April , 2006 Det blir en klar 2:a tyvär men lycka till i alla fall MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
connyoholm 1 Postad 15 April , 2006 Skall montera mätarna, sen är det inte mycket kvar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 15 April , 2006 nu e botten fixad . nu e de bara resten kvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 17 April , 2006 Tog en tripp ner till marinan och skulle fixa lite men när jag isen runt bryggorna fick jag prestationsångerst och åkte hem igen gör ett nytt försök nästa helg.Hoppas att det har gått bättre för er övriga. MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 17 April , 2006 en härlig tur igår på årets hittils varmaste dag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser