selco_nr1 0 Postad 12 April , 2006 Hej! hänvisar till tidigare inlägg jag skrivigt så slipper jag skriva allt igen http://www.maringuiden.se/forum/;thread=81077.. Jag började göra vattenskidan för några månader sen. Använde mig av 4mm plywood och limmade i 4 lager. resultatet blev mkt bra! hållfastigheten/styvheten är lika bra som utgångsobjektet men tror nästan att min blev lite lättare .. ska bara slipa lite mer å sen lacka! Tips på lack? finns de olika att välja på? kan inget om detta så hur många lager tror ni behövs? plywood är ju superkänsligt för vatten så.. Mer bilder finns i fotoalbumet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 12 April , 2006 Hej! Nu när du lagt ner så mycket arbete på att få fram din mkt fina skida tycker jag du ska fundera på Epoxi och 150grams mattan, istället för att lackera. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
selco_nr1 0 Postad 12 April , 2006 tackar för det.. Vad är de för matta du menar? Jag gör skidan som projektarbete i skolan å de ska va inlämnat å klart 28:e.. ska bort under påsk så de är lite ont om tid hade tänkt börja lacka imorn men.. Är de plast som du menar eller vadå? Annars va jag inne på att lägga ett lager med glasfiber på den,, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser