doro 0 Postad 12 April , 2006 Det är vad jag läst mig till att det ska vara, plus att det kom glykol där ur. Problemet är att jag inte får tillbaka skruven! Det siter en typ plast packning i hålet och i den passar skruven, men det finns inget att gänga fast den i. Men jag gängade ut den när jag tog veck den, det ä jag hundra på. Är det nått som trillat bort/in i drevet eller vad tror den som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 12 April , 2006 Hej! Aj aj, du skulle inte ha skruvat ut den helt, bara något varv så vattnet kan sippra ut. På insidan så sitter det en gängad bricka som du troligen kan fiska upp med en ståltråd eller liknande och sedan kanske smeta på lite lim av nåon snabbhärdande sort och försöka få fast den för att sedan få dit skruven igen. Gjorde samma misstag själv för länge sedan, minns dock inte riktigt hur jag bar mej åt för att få den på plats igen, men det gick iaf. Lycka till! /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 12 April , 2006 Kom det glykol ur den??? Det är ju övre skruven till drevoljan...?? Borde inte komma nåt annat än olja ur den om du inte har trasiga packboxar eller så.... Jag hajjar nada.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 12 April , 2006 Detta är ett OMC-drev , ej Alpha där övre olje nivåskruven sitter på dem. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
doro 0 Postad 13 April , 2006 Jag var ner och kikade lite igår, då satt det faktiskt en bricka på skruven som jag kunde gänga bort. Såg ut som en ordinär bricka. Kan det vara den? (Den syns längst in på bult-bilden) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 13 April , 2006 Hej! Nej, det borde vara en nylonbricka för tätningen. Om det är som jag tror så har det rasat bort en (tror jag) fyrkantig bricka på insidan av hålet som är gängad ett par mm och som du kan få tag i och försöka fästa upp igen så att du kan dra åt skruven igen. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
doro 0 Postad 13 April , 2006 Har varit och grävt inne i drevet där den brickan borde vara utan framgång. Det kan helt enkelt inte ha ramlat ner någonting där, det är tomt. Jag börjar tro att den där bulten har varit dit limmad, för den satt som rackarn när jag tog veck den. Men det borde väl räcka att plugga igen hålet på ett schysst sätt, det är ju trots allt bara vatten som flödar där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 14 April , 2006 Säkerligen, snacka med en mek. först kanske. Kanske kan gå att gänga upp och sätta dit en annan skruv så att du skall kunna släppa ut vatten i framtiden också. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lindw 0 Postad 21 Maj , 2019 hur löste du detta? har gjort samma nämligen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lindw 0 Postad 21 Maj , 2019 eller om någon annan råkat utför samma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser