Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
Belle

Strulande motor

Rekommendera Poster

Hej. jag har en vp140A som inte vill som jag vill.

Nu när jag försöker att starta den efter vinter dvalan så vill den inte gå på låga varv men om jag håller den på ca 2500 varv så går den i ca 10 sekunder innan den lägger av.

Jag gjorde rent förgasarna i höstas (förgasare ifrån en vp145) och ställde in luft skruvarna som dom stog innan men nu vill den som sagt inte gå ordentligt.

Någon som vet vad det kan vara?

/Belle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har givetvis redan uteslutit vatten i bensinen,tjuvluft etc.

Om du monterat ner förgasarna gissar jag att du måste synkronicera om dem.

Ihelgen skall jag prov starta min b23e insprutnings motor. Den är som tur är befriad från förgasarens komplicerade problem.

Lycka till !

/ Plarsa

http://ockelbo.plars.org

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ifall det inte är gammal soppa eller kamrem som hoppat så kontrollera att inte fördelaren kärvar./lycka till/Nitro

Ps. jag slängde ut ett Halltec för jag ville inte ha insp. i båt. Nu tackar jag min lyckliga stjärna för detta för en del av returslangen var papyrus. Så det är inte bara fördelar med insp....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm tur att jag slängde ut förgasarna ty dom droppade soppa och spred en förnäm doft av bensin i hela båten... Man kan inte klandra ett insprutnings sytem pågrund av dåligt underhåll :-) mvh / Plarsa http://ockelbo.plars.org

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att återgå till ämnet låter det snarare tändningsrelaterat än bensinrelaterat. Kolla konding, tändspole, fördelare o s v.

OBS OBS OBS Använd INTE annat än marin brytarspets till motorn. Den är nämligen isolerad på ett annat sätt än bilspetsar. Har själv gjort den erfarenheten på mycket handgripligt sätt med många stopp och lögn i helvete att starta. Biltemas kondingar och tändspolar är dock helt OK.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där med att det var olika brytare hade jag inte koll på och det tackar jag för.

Jag får nog åka och köpa lite nya saker till tändningen och kolla om det hjälper, ska även kolla med ny bensin.

Jag tackar alla för hjälpen,

/Belle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...