erbe 0 Postad 10 April , 2006 Hej! Någon som kan svara på oljemängd samt vilken olja som hör hemma i King Cobra drev? Hur fyller man oljan på bästa sätt,vet att oljan ska fyllas underifrån. Tack på förhand// Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddazz 0 Postad 10 April , 2006 enl. hansen racing marine katalog rymmer OMC King Cobra 3,1L , Hypoid GL5, (jag körde på Hypoid GL5 80w/90 mineralolja) Om det är samma tillvägagångssätt som OMC Cobra ska det fyllas från mitten.(tömmas från botten ), sen mitt uppe på sitter en oljesticka som man skruvar ur & kontrollerar nivån med. ska synas när 3,1L är påfyllt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 11 April , 2006 Hej! Peddazz- om du fyller från mitten som du påstår så har du snart ett rasat drev till följd att det kommer att ligga en luftbubbla i drevet. Kolla in dessa trådar först! http://www.maringuiden.se/forum/;thread=62830&highlight=persk http://www.maringuiden.se/forum/;thread=38716&highlight=persk Använd inget annat än riktig drevolja, helst syntet och absolut ingen motorolja. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddazz 0 Postad 11 April , 2006 Tjena persk, Jag har då fyllt mina drev i 9år från mitten. Då jag med flera av mina kamrater åker OMS cobra drev har alla gjort lika. Inget drev rasat. Beträffande syntet råder det olika meningar om det oxå, Hansen racing rekommenderar vanlig mineral & de har jag alltid kört på, riktig drevolja är just hypoid GL5 om du inte visste de. syntet eller ej är upp till var o en. Sen stod de i en gammal OMC verkstadskatalog att man fyller från mitten så därför har jag då alltid gjort de via en pump. Fast det kanske går o göra som du säger oxå, bubblor får man om man fyller uppepå via stickan har dom sagt åt mej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erbe 0 Postad 12 April , 2006 Hmmm har kikat i en bok jag hitta som hör till båten. Längst upp en oljesticka/på mitten är påfyllnings hålet/längst ner avtappning. Det borde funka lika bra å fylla från botten...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stratto 1 Postad 27 Juli , 2008 tar upp en gammal tråd här på king cobra drev från 92 och framåt finns ingen plugg på mitten bara nere och på toppen påfyllningen sker nerifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser