Seafl0wer 0 Postad 10 April , 2006 Nu våras det för alla med std-körkort och lite tyngre båt Nya viktregler för kombinationen dragbil - släp! http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=32042 De nya körkortsreglerna innebär stora förändringar för i första hand Europas husvagnsägare. Den nuvarande 3,5-tonsgränsen för kombinationen bil/släpvagn är gammal, och anses inte anpassad till dagens dragbilar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 10 April , 2006 Detta har jag väntat länge på... Dom nuvarande lagarna angående detta är idiotiska och strider mot säkerheten... Hoppas bara att beslutet även kommer att gälla lätta lastbilar... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 10 April , 2006 Då är det väl bara att tacka Messing och gänget för detta. Det var ju Sverige som krävde 4250 kg och fick igenom det. http://www.eu-upplysningen.se/templates/EUU/NewsArticleTemplate____10847.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marbleman 0 Postad 12 April , 2006 Även en blind höna kan ju finna ett korn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 12 April , 2006 Nu våras det för alla med std-körkort och lite tyngre båt Nya viktregler för kombinationen dragbil - släp! Det är väl bara för oss andra trafikanter att hålla sej undan när alla som inte vet vad det innebär att dra släp idag kommer att bli formidabla mördarmaskiner ute på våra vägar,personligen tycker jag att det skulle vara obligatorisk utbildning för att få dra släp. I dag verkar det som om de flesta tror att det bara är att hänga på och åka utan att veta innebörden av att bilens broms och köregenskaper förändras. MVH Anders (yrkesförare som möter aldeles för många galningar på vägen) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 13 April , 2006 Nja, nu måste jag protestera lite. Jag tror att det blir samma antal mördarmaskiner som är ute och far på vägarna.Knappast någon som upplever några nya höjdpunkter på grund av viktflyttet. Annars håller jag med om att det kanske borde finnas ett förarbevis på att åtminsonde få backa med släp...:-) //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 14 April , 2006 Fast det verkar som att det kan ta ett tag innan det gäller. http://www.vv.se/templates/NewsPage____16043.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 14 April , 2006 Håller med dig...tyvärr vet fasen inte folk vad som händer när dom hänger på ett tungt släp ...hehe...sen var det yrkestrafiken...försöker fortfarande peta ut foten på ett övergångsställe när buss eller taxi kommer...men än så länge har jag kommit på att jag inte är särskilt självmordsbenägen.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 15 April , 2006 Jag lovar att inte köra över foten på dej, ( jag väntar tils hela du är ute ) Glad påsk på dej Steve MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 15 April , 2006 Hehe...ställ dig i kön va.... Glader påsk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser