Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
shetland

Hjälp inredning...

Rekommendera Poster

Hej!

Nu i påskhelgen tänkte vi börja renovera ruffen, nu undrar jag hur jag ska göra.Vi ska klä väggarna med gl foam 3 och ska man ta mindre bitar och klistra upp eller ta så stora bitar som möjligt. Lite som att tapetsera... hoppas ni förstår vad jag menar. Hur lång tid har man på sig inan limmet torkar? Det är ju inte så jätte varmt än så länge...Är det nåt man bör tänka på så tala gärna om det...

/ M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är gl foam 3?

Vilket lim är det som skall torka?

Vad säger tillverkaren av de olika produkterna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

står du ute?ett tips e att ta me en kupevärmare i ruffen,då får du varmt där inne att limmet torkar,kör med vattenbaserat lim,rolla på det,ta vanligt kontaktlim i kanterna.Ta inte vanligt kontaktlim på hela,då det blir bubblor när lösningsmedlet vill ut!Lycka till,det där är inte så lätt,har gjort det själv. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör med så stora bitar du kan. Skarvarna blir fula om dom är för många. Försök lägga skarvarna där de syns så lite som möjligt.

Jag limmade med Casco Flex, vattenbaserat lim. Tempen måste dock vara över 15 grader om du ska limma med det men ett element på full kräm får upp tempen. Limmet tar allt från 3 till 24 timmar att torka. Jag lät det torka ca 30 min innan jag fäste bitarna och det halverade torktiden.

Ska själv tapetsera om akterruffen i påsk.

Det finns bilder på min hemsida från förra året då vi renoverade förpiken :-)

www.mollan.nu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HAr varit inne på din hemsida nu. Du blir en stor och nödvändig inspirationskälla när jag ska ta tag i min inredning. Vilket hantverk!!!

Snyggt jobbat!

Hälsn Fredric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...