Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
ulvan

krympande kapell

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har haft kapellet inlämnat på rentvätt i bromma för tvätt och inpregnering, satte på det i helgen och såg då att det krymt ca 10 cm på längden samt 5 cm på bredden = omöjligt att få på. Är det någon som råkat ut för något liknande? Kapellet är sju år och tvättat flera gånger förut utan problem. Tacksam för synpunkter och lösningar på detta problem.

/Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Synd på ditt kapell men felet är att du inte satte på det när det var blött. Blöt kapellet igen och sätt på det då så sträcker det ut.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Delar helt Vilgots inlägg.
Du har inte berättat ifall du har ett stort eller litet kapell, (med andra ord vad det är för en båt kapellet sitt på). Utan att veta alla fakta är jag  ändå lite förvånad över krympresultatet. För jag har själv haft kapell inlämnade hos Bromma. Jag har alltid varit både nöjd med arbetet och priset. Inte i något fall har kapellet inte gått att sätta på. Ok, någon gång har det varit tuvnget att blöta ner det för att påsättningen skulle gå lite lättare. Men som sagt aldrig omöjligt./hoppas det löst sig för dig./Nitro

Ps. har du rutor får du vara lite försiktig så du inte drar sönder dessa alternativt sömmarna. Lugnt och fint så ordnar sig allt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...