Zeeta 0 Postad 7 April , 2006 Ny klubb för er Vator ägare, där vi kan dela erfarenheter och tips om dessa båtar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BenkeBule 0 Postad 21 April , 2006 Tjenixen. Jag har alldeles nyss köpt en Vator 15GL och väntar febrilt på att isen skall släppa för att få i den och testa vad den går för. Så i väntan på att den kommer i vattnet kan man ju sitta här och lusläsa all fakta om båten. Kul med en klubb att snacka om båtarna på !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skynorstrom 0 Postad 1 Maj , 2006 Hej sitter i funderingar på att byta båt. Har funderat lite kring en Vator 15. Men är det någon som vet vad det är för sillnad på en Vator 15 DL och en Vator 15 GL?? MVH/Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury-200 0 Postad 7 Juni , 2006 jag har en vator 12 med en mercury 200 årsmodell 67 går jätte bra och tycker att båten är bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aquapatric 0 Postad 27 Oktober , 2006 Va kul! Ursäkta den dåliga bilden bara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boka 0 Postad 7 November , 2006 Härligt! kul med en Vator-klubb! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Denson 0 Postad 17 April , 2007 Tjena, har köpt mig en Vator 15 DL med 60hk yamaha, har inte tagit någon bild och inte satt den i sjön än men snart är det dags =) Vid provkörningen kändes det väldigt go.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 17 April , 2007 Hej! Även jag har nyligen införskaffat mig en gul båt. Det är en vator 14r med en 30hk mercury -00 på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vatortomppa 0 Postad 19 Maj , 2007 Skillnaden är den att Vator 15 DL (De Luxe) tillverkades fram till 1977, sedan blev det GL (Grand Luxe). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 28 Maj , 2013 hej vet inte om denna klubben lever än men vi har köpt en vator 15 dl som troligen ägaren innan har lackat om, den är nu blå över o vitt skrov vi vill ha den gul vet ni var man kan köpa denna färg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Meckarludde 0 Postad 23 Juni , 2013 Jag har en vator 12 eller en vator 12r vad är skillnaden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allanxx 0 Postad 26 Mars , 2020 On 5/1/2006 at 5:25 PM, skynorstrom said: Hej sitter i funderingar på att byta båt. Har funderat lite kring en Vator 15. Men är det någon som vet vad det är för sillnad på en Vator 15 DL och en Vator 15 GL?? MVH/Robert Hej Robert DL är äldre än GL annars är det ingen som helst skillnad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 477 Postad 26 Mars , 2020 Det var 14 år sedan han funderade på att byta båt. Får verkligen hoppas att han har hittat något vid det här laget! 😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 120 Postad 10 Juli , 2021 2006-05-01 vid 17:25 skrev skynorstrom: Men är det någon som vet vad det är för skillnad på en Vator 15 DL och en Vator 15 GL ? 2020-03-26 vid 18:19 skrev Allanxx: DL är äldre än GL annars är det ingen som helst skillnad Jo det är skillnad, Vator 15 GL har "vadderad"/beklädnad på Instrumentpanelen och så finns det Handskfack och så är hela insidan relingen beklädd också, detta har inte Vator 15 DL. Dom tidiga modellerna var det kort rigg på senare var det lång rigg på dom, runt 1979 - 80 tror jag dom ändrade. Inte mycket V-botten på dom, planar lätt men går det sjö får man dra ner på farten tidigt. Däremot så har Vator 17 HT/DC/R djup V-botten och går väldigt bra i lite vågor. Vator 15 GL Vator 15 DL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser