Rogwan 0 Postad 6 April , 2006 Varför försvinner rutan som kommer upp efter cirka 5 sekunder när man pekar på en rubrik, det är rätt så träligt att behöva gå in på varje tråd för att se vad den handlar om. Det räcker väl att den försvinner när jag flyttar pekaren! Rw Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simark 0 Postad 7 April , 2006 Den försvinner inte för mig... konstigt MVH Simon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simark 0 Postad 7 April , 2006 Bortse från tidigare inlägg, det försvinner för mig också sorry Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 7 April , 2006 Det beror på vilken webläsare och/eller operativsystem som din dator har. //admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sejsa 0 Postad 7 April , 2006 Men det måste väl gå att justera visningstiden någonstans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogwan 0 Postad 7 April , 2006 Vilken webbläsare/operativsystem ska man ha då? Har både ME och XP Prof. Rw Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 7 April , 2006 Kör Firefox ... och upplev en modern webbläsare utan massa buggar och ideliga säkerhetshål!FF fungerar utmärkt på MG tack vare dess vidsynta programmerare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogwan 0 Postad 7 April , 2006 En fundering till varför blinkar en del rubrikrutor snabbt när jag pekar på dom? Är det samma orsak och isåfall borde väl alla göra det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogwan 0 Postad 7 April , 2006 OK får väl prova det när jag får tid att byta. Rw Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 7 April , 2006 Tid att byta? Du, det tar max 5 minuter! Ladda hem FF, kör installen och konvertera bokmärkena till FF när du startar upp! OCH ... din stenålders IE finns kvar i samma skick, om du mot förmodan skulle vilja köra den igen! Garanterar att ingen förändring skett på IE under tiden du kört FF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 8 April , 2006 Försvinner ju lika mycket i firefox!!! Men man fick ju i alla fall prova en ny webläsare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sejsa 0 Postad 9 April , 2006 För min del finner jag det mycket sannolikt att visningstiden kan förlängas genom någon kod i sidornas programmering. Det självklara för mig vore att popup-meddelandena istället visades så länge som man pekar på stället! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 10 April , 2006 Detta regleras i registret som är en vital del av Windows. Där lagras inställningar av alla de slag bland annat det som rör denna fråga. När man installerar vissa webläsare så ger dessa möjlighetera att ändra denna inställning. Jag har inte koll på vilka läsare som har denna möjligheten idag. Jag rekomenderar INTE att man ändrar i registret utan att veta exakt vad man gör! Men för den som är intressead av detta följ länkarna nedan. http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/expert/honeycutt_02september16.mspx http://www.winguides.com/registry/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crosswave 0 Postad 10 April , 2006 Lättaste skulle ju vara att läsa lite fortare...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogwan 0 Postad 11 April , 2006 Jodå, men är man halvdöv och helblind så är det inte så enkelt att läsa fortare, dessutom går det ju inte fortare om man är ordblind. Rw Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sejsa 0 Postad 15 April , 2006 Själv sysslar jag inte med javaskript och vad det kallas, men jag förmodar att det går att använda något special sådant som får texterna att visa sig i något annat slags popup-fönster så länge man pekar på dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 15 April , 2006 Japp det går att fixa till med DHTML och lite javascript men det är inte en prioriterad syssla i dagsläget. Men jag kollar på vilken inställning det är i registret som påverkar detta och återkommer när och om jag finner lösningen. I övrigt så önskar jag alla en Glad Påsk! //stavhammar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogwan 0 Postad 18 April , 2006 Nu funkar det kanonbra!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sejsa 0 Postad 28 April , 2006 I listan Senaste obesvarade trådar på http://eforum.idg.se/ verkar de ha löst det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser