Drutt 0 Postad 5 April , 2006 Jag har en båt som jag ska ta bort den yttre färgen på. Just nu sitter det självslipande svart färg ytterst och vit primer på utsidan. Jag vill ha kvar primern men bli av med den självslipande färgen och sätta på en fast kopparblandad färg. Är det någon som har tips på hur man lyckas få bort den självslipande färgen utan att förstöra primern under på ett fint och effektivt sätt? Har provat högtryck men då försvinenr bara den svarta fägen fläckvis. Skulle bli jätte glad om någon hade tips. För ja har sökt överallt men inte hittat svar på detta problem. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Drutt 0 Postad 6 April , 2006 Är det ingen som har enlösning på detta problem? mvh drutt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 7 April , 2006 Kan du inte våtslipa så du får ett jämnt underlag (svarta färgen) och sedan måla över med den nya bottenfärgen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Drutt 0 Postad 9 April , 2006 Ska prova om det går . tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fahlqvist 1 Postad 9 April , 2006 Hej Om du använder Internationals produkter och du har en självpolerande tex Cruser så räcker det att slipa det lagret jämt och sedan lägga på en hård variant ovanpå Trilux. Om man inte har en aning vad som ligger på kan man lägga ett spärrskickt mellan färgerna Yatch Primer. Men det viktigaste är fortfarande att det ligger en riktig 2 komponent primer mot plasten för att förhindra plastpest. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Drutt 0 Postad 11 April , 2006 hej : fahlqvist har en fråga: hur vet ja om det är 2 komponent primer som målats på finns det några tips? Föresten om ja ska våtslipa ska man använda en snabbgående slipmasikn eller en sakta gående? Yatch Primer kan man alltså lägga ovan på en skärvslipande fär som sitter på ett primrer lager? tack för hjäpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser