Zitez 0 Postad 4 April , 2006 Är denna motor något att ha och är den värd 12900:- Skulle också behöva veta för-/nackdelar och helt enkelt om det är ett bra köp: http://www.blocket.se/vi/7226249.htm?ca=7_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 4 April , 2006 Trots att jag är ägare till en Mercury motor själv, tycker jag att du ska se dig om efter en annan. Varför jag tycker så?: Den är för dyr med tanke på ålder och att den har kort rigg. Kort rigg används inte på så många båtar och är därför svårare att sälja. Du borde kunna hitta en något nyare motor för samma peng. (lång som kort rigg) Men förövrigt så är det en jättebra motor förutsatt att den är väl skött och i ett gott skick. Kan bli många trevliga sommrar med den! Drar dock en hel del bränsle, men det gör nog alla gamla utombordare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hulten 0 Postad 4 April , 2006 Är det en kortriggare du är ute efter så varför inte! Marknaden för kortriggare i den här storleken är inte stor. En fungerande femtihästare går väl sällan för mindre än 10.000kr eller? Mercury 50 från ca 1980 kan fortfarande ge många års glädje på sjön. Titta hur motorn verkar skött, har den gått i salt- eller sötvatten osv. Se annan tråd här på forumet för tekniska data. Lycka till! /H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whiskymannen 0 Postad 7 April , 2006 har en 40hk mercury 77a ståendes som ja hade på min förra båt o den funka hur bra som helst i 6 säsonger,dyr i soppa var den ej då den tog på min båt 0.5 0.6 distansen.köpte min för 5000 om du undrar o den är 2 cyl.ja tror de kan va ett bra köp,provkör den o skruva ur alla stift o kolla så inte nått ser blästrat ut vilket dom gör om vatten går in i cylindern o då kan de bli dyrt,bjud 10000.lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser