Weekender23 2 Postad 4 April , 2006 Tjena! Jag håller på och bygger silent choice till Min sea ray.Jag använder mig av 2 st 3 kulventiler. Utblåsen kommer att gå ut ovanför vatten linjen. Är det någon fara med att det kommer in kylvatten i motorn när man har raka rör från knäna? Jag har byggt ett t-rör på kulventilen så att det går att spärra utblåset, så att avgaserna går ut i drevet i stället. //Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Concorde 0 Postad 29 December , 2006 hej tobbe. Håller också på o klurar ut ett silent choice system till min båt, vore intressant om du hade några bilder på din lösning man kunde få se. Mvh/jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 30 December , 2006 Hej det går bra om du använder flappers så att det ej kommer in vatten bakvägen när du ligger still med öppet ventil. Annars har seatech bra silentchoice,jag har det själv på min 350 och effekten blir stor skillnad.Det finns även 12volts motorer som klarar 1000nm så du kan öppna och stänga under gång. Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Concorde 0 Postad 12 Mars , 2007 Nu har jag byggt ett par silent choice och ett par feta pipor.Det blev grymt bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 13 Mars , 2007 hejsan såg att du hade bilder på spjällmotorer till ditt silent choice system, berätta gärna var du köpt dem, vilken modell och pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nuklex 0 Postad 13 Mars , 2007 Vad är silent choice? Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Catalina_20fot 0 Postad 13 Mars , 2007 Silent choice är när man har raka rör ur akterspegeln med spjäll som man kan stänga, så att det går den vanliga vägen ur drevet eller skölden under vatten ytan. därmed tyst val = silent choise Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 13 Mars , 2007 Hej dom heter Seatech silentchoice och do finns på ebay,en tyskfirma,men jag har en kompis som har ett par splitter nya om nån är intresserad.dom äär förbättrade med dubbla o-ringar vid spjällaxeln osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser