Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
Gäst TheFloyd

Till Admin på MG

Rekommendera Poster

Stå på er Maringuiden, det är precis som ni säger, ett sökande efte rkonflikter precis hels tiden. stolthet är som det alltid varit ett stprt problem med sjöfolk, tydligen här också. Jag har sagt det förr och säger dte igen, kan inte alla bara lägga ner allt skit och så kan vi ägna oss åt det maringuiden är till för. ni som vill ha konflikter och roa er me sådant istället för att bry er om era båtar kan väl byta forum coh jag tror inte vi andra blir ledsna för det, med andra ord behöver ni inte skriva en tråd för att ni drar. Dessutom tycker jag ni verkar ha svårt att hålla er borta trots att ni lednsat på MG och inte ska komma tillbaka.

Yiiihaa snart är de sommar & sol :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt!

Vad är det för fel på användare som kommer hit och söker konflikt, det är ju ett båtforum! BÅT-forum! BÅT! båt frågor ska tas upp. Svara på foruminläggets skapare fråga, vänligt, och gå sedan vidare i forumet. Men för tillfället går det inte till så, nu skriver några använndare en kommentar på slutet av sitt svar, som de VET kan skapa en konflkt! Vad är de för fel på er sur-gubbar? (till de som gör så)

Mg ska funka som en TREVLIG faktabas, där man ställer båtfrågor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha! Jag gillar din syn på saken...skrattar...framför allt : nu skriver några använndare en kommentar på slutet av sitt svar, som de VET kan skapa en konflkt!

Och sedan avslutar du : Vad är de för fel på er sur-gubbar?

Lite tvetydigt det där om man säger så...men ett gott garv fick jag åt dig i alla fall!!2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker steve och de rävarna va trevliga och dösnacka med på chatten, jag fattar inte vf alla blr så sura för att de skojjar lite... bara skojj tycker jag.... förr va det kul på MG, men nu har allt blivit så seriöst, stå på er och många kommer sakna er om ni drar härifrån!!!

Daun

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst karlVanHeinkel

varför är alla bra killar på forumet borta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur vet du att dom var bra?

Du är ju ny här.....eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Ny? samma sura galosch i nya strumpor bara.

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nissed

Men herregud vilka barnrumpor ni är.....Jösses!

Om ni inte gillar MG så är det väl bara och radera den ur era favoriter och försvinna. Snacket om att jag vill att alla mina inlägg raderas är nog ett av de största lågvattenmärken jag har sett på ett forum, skrivet är skrivet. Nä, ta och dra och pesta ner något annat forum, blöjbarn!

//Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, ta och dra och pesta ner något annat forum, blöjbarn!

...men...

Det är ju just vad de gjort!

Alltså dragit till ett annat forum.

Om de förpestar det eller är blöjbarn får stå för dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hörrö Nisse, hadde du inte själv vart ett blöjbarn så hade du väl mött mig i den kritik jag gav dig efter att du över telefonen sålt mig delar som felfria men som visade sig INTE VARA FELFRIA i verkligheten!!!

Lågt!!!

-Skitlågt!!!

Säljer man defekta grejor kan man väl säja detta redan i telefonen eller??

Pellejöns!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hahaha, är det vm i att vara bror duktig? Den ene präktigare än den andre!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nissed

Hej Ricky, för det första så tycker jag att du antingen kan ringa mig eller maila om det är något du funderar eller är missnöjd över istället för att spy galla över mig på ett forum, jag antar att du funderar över avgasröret som du köpte av mig, det är inget fel på det.

Enligt den tidigare ägaren så skall kylvattnet gå ut genom grenrören och inte som på  en vanlig vanlig limpa genom kröken, att jag trodde att det var fel först berodde på min okunskap (tryckluft genom anslutningen för kylvattnet och handen för utblåset, inte riktigt rätt sätt att kolla om det skulle vara trasigt...).

Anledningen att det gått in vatten i motorn var att han hade kopplat vattenslangen på impellerpumpen och låtit vattnet stå och spola ett tag innan han rev eld i på den. Tyvärr så hade det då runnit in vatten i en cylinder.

Jag skulle definitivt inte sälja något medvetet som helt om jag visste om att det var trasigt och det var ju över en månad sen du köpte grejjorna av mig så du borde ju som sagt hört av dig lite tidigare om du ville reklamera något, så vem är pellejöns, du eller jag?

Mvh Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Volvos Competitionrör har helt torra avgaser hela vägen och mantlingen skall inte släppa vatten in i avgasdelen, alltså ska kylvattnet inte kunna rinna in i en cylinder pga felkoppling av slangarna sedan det rör sig om två helt skilda kanaler, om det nu är helt förståss...

Jag har ännu inte provtryck röret men självklart kommer detta att göras innan bromsning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nissed

Hej, för övrigt så slet jag av toppen och konstaterade att det inte har gått in något vatten där, så troligtvis är det oljekylaren igen......

//Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

så taskig du är sälja kassa prylar till en båtbroder! Det var ett lågvattenmärke utan like!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...