Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Gäst TheFloyd

Till Admin på MG

Rekommendera Poster

Gäst TheFloyd

seriöst nu...

Hej,

Vi kan givetvis inaktivera dig om detta är din önskan. Vi tycker däremot att det är synd. Dina inlägg kommer dock att vara synliga för andra medlemmar och besökare.. Se sjörövarns g:a sjöbod.

Välkommen tillbaka när andan faller på.

Hälsningar

maringuiden.se

Hur ska jag se rövarns gammla sjöbod när den inte finns längre, eller hur hade ni ens tänkt er att jag skulle kunna svara när  ni tar bort mitt login...

Jag bad om att mitt login skulle inaktiveras OCH att alla mina inlägg skulle raderas, hur lågt får man sjunka när man bara inaktiverar loginet och inte ger mig någon som helst möjlighet att ändra/ta bort mina egna inlägg??

Tydligen är mina oseriösa inlägg inte välkommna här,så varför skulle jag låt er ha kvar mina seriösa inlägg i er faktabank?!

jag menar allvar nu, radera ALLA mina inlägg, sedan kan ni radera även detta login MEN INTE FÖRRENS ALLA INLÄGG ÄR BORTA!!!

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min högst personliga åsikt är:

De seriösa inläggen med god kvalitiet och korrekt information som du skapat skall vara kvar. Majoriteten är ju av den typen. Tror att många håller med mig om detta.

Skall vi fixa en omröstning om detta?

Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst TheFloyd

nej vi ska inte ha någon omröstning. det är mina inlägg och det är jag som bestämmer över dem, begrips?

Det stämmer att jag har gjort många väldigt bra och nyttiga inlägg, och det är en stor förlust för MG att radera dem, surt sa räven!

jag ber inte att ta bort alla mina inlägg, jag säger åt er att ta bort alla mina inlägg! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok jag har förstått men det är ingen anledning att var sur på mig eller vara vrång.

Jag jobbar bara med detta och det var MIN PERSONLIGA åsikt.

Tror att de ansvariga har fått budskapet.

Man som sagt tråkigt är det att du inte vill ha kvar dina inlägg.

Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst TheFloyd

Det är inte dig personligen jag reagerar emot, utan MG i allmänhet...
Att sådan som jag inte är välkommna är har framgått med all tydlighet, och det är färdigdiskuterat. Men att vägra radera min inlägg, seriösa som oseriösa är bara larvigt...
visst är det synd om de övriga medlemmarna som går miste om min enorma kunskap, men det är inte jag som utvecklat sidan till vad den är idag!
Jag känner mig inte välkommen här längre, och då vill jag heller inte ha kvar mina inlägg, varför ska det vara så svårt? Det gick ju på bara 2 minuter från att jag bad om att mitt login skulle inaktiveras tills dess att jag fick det svar som står överst i tråden så att bli av med mig verkar inte vara något som ni sörjer, då förstår jag inte varför ni försöker hala ut på att ha kvar mina inlägg? de var ju ändå bara oseriösa och förstörde trådarna... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Floyd, vad håller du på med? Du är pinsam både för dej själv och alla andra. Hur gammal är du? Vad vinner du på att förstöra för alla andra och förstöra många av de väldigt bra trådar som finns här. Har skriviut i många andra trådar att jagt inte fatatr hur ni som dessutom är hyfsat gamla kan betee er så jävla fjolligt rent ut sagt! Trodde det skulle bli bra stämning här på maringuiden nu framåt våran och att vi skulle hjälpa varandra med tips. Men istället har allt blivit en grinig jävla röra av stolta människor som tänker enbart på sej själva och inte tål någonting. Har du synpunkter på MG så ta det med dom och inte genom forumet.

Som avslutning vill jag berömma alla ni som jobar med MG, jag skulle ha stängt ner sidan för längte sen om jag varit er med tanke på alla otacksamma människor som finns här, alla borde vara glada att några vill driva sidan och sköta allt.

Lägg ner allt jävla trams och lägg energi på att vara glad och arbeta med båtarna inför våren istället!

//Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst TheFloyd

jadu jimmy, du som är så vuxen borde väl kunna skita i varför jag vill radera min trådar!

Jag tog upp det här med  MG privat via mejl, och då stängde de mig ute från alla sätt att svara dem, men behöll min inlägg trots att jag väldigt klart uttryckt att jag inte vill ha kvar dem här längre!

Att det är trist för dig och alla andra kan jag hålla med om, men det är inte era inlägg så ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre om vad ni tycker...
Jag är inte välkommen på MG längre och då vill jag heller inte att MG ska få utnytja de kunskaper jag bidragit med, så enkelt är det! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tvekade en lång stund innan jag nu tog till orda och tänker inte gå in på vad som hänt eller varför det eventuellt blivit så.

Jag tror att jag kan svara för någon annan förutom mig själv när jag påstår att vi måste ha klara linjer/rutiner om vad som gäller.

Min uppfattning är att jag äger det jag bidragit med. Därmed kan jag också radera det jag själv skrivit. Med andra ord vill jag av någon outgrundlig anledning radera vad jag skrivit så skall jag också kunna göra detta. Och detta kan ju jag göra genom att gå in i mina inlägg och klicka på ta bort. Så om inte MG vill ta bort (och det har jag förståelse för att dom kanske inte vill) så är det bara att jobba sig igenom inläggen man gjort, eller har jag fel?

Men vi måste väl i alla fall kunna komma överens om att den som skrivit något också äger sitt inlägg.

Hur det skall vara med linorna man inlett må vara en förhandlingsfråga. Min uppfattning om dessa är att jag som inleder en lina också skall kunna radera denna. Men som sagt det måste bli klara riktlinjer.

Vidare har jag in ett annat forum tagit upp oseriösa/osakliga inlägg. I dessa fallen bör den som inlett linan få möjlighet att ta bort skiten som skrivits på den egna linan. Givetvis måste det förklaras varför inlägget avlägsnats. Genom det förslagna förfarandet förblir linorna förhoppningsvis seriösa, ifall det är detta man eftersträvar. Tack för ordet/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Floyd du är mer än välkommen på MG precis som alla andra. Det hoppas jag att du vet om.

Sedan är det ju inte vi på MG som har nytta av dina inlägg utan de medlemmar som läser dom. Visst sedan kan man föra diskussionen om innehåll/besökare/reklam/pengar men det är inte det jag menar.

Hoppas du kan tänka dig att återkomma med kunskapen som du bestitter.

Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Radera alla inlägg och stäng ute alla gnällspikar och skitsnackare så blir det här ett seriöst och intressant forum utan en massa dravel i framtiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst TheFloyd

Som nitro säger det är det jag som äger mina inlägg, eller tycker ni något annat?
Givetvis kan ni inte gå ut på ett offentligt forum och säga att jag inte är välkommen, men faktum kvarstår...ni/andra användare har pratat om de problem som finns på sidan, och att sådant inte är välkommet här...jag har svårt att tolka det på något annat sätt än att jag inte är välkommen, i vilket fall så känner jag mig inte välkommen längre.
Nu vet jag att det inte är stavhammar som är den som ansvarar för radering osv. men ändå är det bara han som har svarat!
jag väljer att lämna mg, varför kan jag inte få göra det? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill inte heller lägga mig vad som föranlett detta bråk, men vill gärna ge min syn på äganderätten till inlägg.
Jag anser att MG har den rätten, precis som om du skickar ett vykort till en kompis när du är på semester. Texten på korten tillhör solklart mottagaren. Genom att posta ett inlägg så avsäger man sig ägande rätten och överlåter den till mottagaren.
Dock har vi som skriver här en unik möjlighet att själva  censurera oss i efterhand. För att det skall fungera måste man vara aktiv medlem. Alltså om man vill rensa bort alla spår efter sig så får man helt enkelt göra det innan man begär utträde.
MGs medarbatare har med allra största sannolikhet viktigare saker för sig än att spåra en enskild användares alla inlägg för att radera dom.
MVH

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, men vi kan väl hoppas att MG kan avgöra det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst TheFloyd

MG kan på ett väldigt snabbt och effektivt sätt radera alla mina trådar. gör jag det själv lär det ta några timmar, vilket jag inte är så sugen på!
Dessutom bad jag uttryckligen att mina inlägg skulle raderas samtidigt som jag bad MG inaktivera mitt login. Nu är loginet inaktiverat vilket ger att även om jag skulle orka radera mina inlägg för hand så kommer jag inte åt dem...
 Att MG skulle äga mina inlägg som ett vykort har jag väldigt svårt att hålla med om, en användare kan ju både ändra och radera sina inlägg själv så varför skulle då MG äga dem?

Och det är sådana surkukar som du Gantika som gör att jag inte längre vill beblanda mig med MG...såfort mina inlägg är spårlöst borta lovar jag att jag ska vara samma sak! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst TheFloyd

Hej micke, försökte mejla dig men jag får bara tillbaka felmedelande tillbaks... skicka en blänkare till floyd@maringarderoben.se så skulle jag bli glad!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

citat:

Och det är sådana surkukar som du          som gör att jag inte längre vill beblanda mig med MG...såfort mina inlägg är spårlöst borta lovar jag att jag ska vara samma sak!  

Fina manér! Välartikulerat och trevligt!

Tror Du Floyd att någon kommer att sakna dig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TheFloyd, Moderator och kanske flera, har tydligen varit med ett bra tag på Forumet trots att de vill framstå som nytillkomna! Ynkligt!

Jag tog med mig mina inlägg och lämnade MG för att en del ljusskygga in divider utsett forumet tilll någon slags lekstuga för sina egna underliga böjelser - det fanns inte längre någon saklighet och de flesta trådar ballade ut pga nämnda personer.

Jag beslöt att göra ett nytt försök men jag förstår nu att inget förändrats - samma figurer härjar och samma jävla dumma kommentarer!

Nu är det dock slut för gott! Tack för mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om alla skulle prova att en tid svara totalt ökentorrt i trådarna, skulle antalet besökare vara 350.000 då?

Tänk, kanske det är så att många av de besökande 350.000 inte besöker MG på grund av MG utan på grund av Dokusåpa MG...

- Undrar vem som har smällt på vem nu då?...

- Har något fått tuppjuck sedan förra gången jag kollade?...

Det är en gammal sanning att det enda som säljer är krig och kärlek. Sex är bannlyst (tror jag), påhopp är tillåtna inom vissa (odefinierade) ramar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är lite fult spel från MG:s sida som råder nu.

MG raderar/flyttar inlägg-trådar efter egendomlig modell.

MG raderar tydligen medlemskap på begäran men inte inlägg trots att medlemmen uttryckligen begärt det.(Floyd/skotten/sjörövarn)

MG bemödar sig inte ens att svara offentligt på dom frågor som ställs av övriga medlemmar på forumet.(Lasse p / Steve)

MG agerar nu efter ngn fyrkantig modell som det uttrycks, varför det just nu? Förra veckan ville MG inte ens bemöda sig eller ansåg att det var ngt fel att skicka hatmail genom forumet till min mailbox från en numera avhoppad medlem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många? Ja det låter onekligen så, säkert 4-5 stycken 8.gif\ och hela tiden samma trojka.

Men åter till vad vi sagt tidigare, vi vill ha ett seriöst, vänligt och hjälpsamt båtforum FÖR BÅTFOLK AV BÅTFOLK.

Och för att svara dig Rövar´ n. Vi diskuterar de lämpligaste åtgärderna för att gagna majoriteten av maringuidens besökare. Fast det gör vi på arbetstid.

Go´ natt vänner

Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det enklaste sättet borde väl ändå vara att svara på trojkans frågor och få detta ur världen? På detta vis slipper ni fortsättningsvis sitta och bevaka forumet eftersom det verkar vara dessa 4-5 stycken som är problemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Steve,

Om det nu är så att inte det vi gör passar Dig med flera. Så ser vi tre alternativ.

1.) Kom med KONKRETA lösningar istället för gnäll.

2.) Acceptera det vi gör.

3.) Byt till ett annat forum.

Fråga: MG raderar tydligen medlemskap på begäran men inte inlägg trots att medlemmen uttryckligen begärt det.(Floyd/skotten/sjörövarn)

Citat från sjörövarn i en annan tråd..

Sjörövarn skrev;

Visst, vill nu Wille inte vara med längre så får man ju respektera hans beslut, men jag tycker MG gör alldeles uppåt väggarna fel när Ni samtidigt raderar allt Wille skrivit!

Ni borde omedelbart återställa raderade trådar, samt ta bort funktionen radera inlägg och trådar från medlemmarna. Slut citat;

Detta är en av anledningarna till att vi drar på svaret. Ingen vill väl ha en urholkad databas.

Ps. Att vi inte svarar beror till stor del på att vi börjar bli riktigt trötta på TJAFFSET. Det verkar ibland som om det skall tjaffsas för tjaffandets skull.

Hälsningar

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Om du nu ändrar uppfattning så snabbt, hur tror du då vi som har tusentals viljor att ta hänsyn till skall kunna agera på ett för alla rättvist sätt... Det är inte lätt att vara alla till lags.8.gif\

forumet lever även på helgerna!

Vi jobbar med en moderatorlösning. Intresserad ?

Vi skall svara på ditt mail när vi har en lösning.

Ps. Ditt inlägg raderades av mig, varför får du lista ut själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Avslutningsvis då:

Som svar på nr1:

Har under tiden jag varit medlem här kommit med flera lösningar. Gnäller anser jag inte att jag gör, utan det är väl mera att man uppfattat ert beteende lite konstigt sista tiden.

Nr2:

Självklart accepterar jag det ni gör, men det är inte samma sak som att jag håller med er.

Nr 3:

Byt forum uppmanar du till, det tolkar jag som att det kanske är bäst att avsluta medlemskapet, ska fundera på den frågan några timmar så återkommer jag.

Hälsningar från en 1/5 av trojkan 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Vi jobbar på en lösning... Det går tyvärr inte så fort som alla vill (Mycket att ta hänsyn til)

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Vi jobbar på en lösning... Det går tyvärr inte så fort som alla vill (Mycket att ta hänsyn till)

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trojka, ryskt ord som betyder grupp om tre. Ursprungligen var det ett ryskt eller ungerskt hästspann med tre hästar i bredd.

Numera är benämningen vanligast överförd på en grupp om tre ungefärligen likställda makthavare.

Får inte ihop det hela, Steve är 1/5 av tre personer, alltså 0.6 person. Är du inte full Steve?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...