Wugeman 0 Postad 4 April , 2006 Hej! Har hittat en Scantic Atlantic 620 som finns till salu här på Åland. Har sökt information om denne på nätet, men hittar absolut inget om den. Det är en 6,20 lång kabinbåt med en Yamaha 90hk från 1987. Båten är från 1982. Vad jag vet om Scantic är att det är Bella Boats som tillverkar dem (samma som tillverkar Aquador och Flipper). Hittar mindre båtar och nyare akterruffade modeller, men inte denna. Är det någon som vet ngt om båten, eller typen? Snurran är enligt vad jag hittar ett bra köp, en driftsäker och slitstark modell. Eller har jag fel? Tacksam för svar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 4 April , 2006 yamaha i all ära.har haft en sådan o den gick väl så där[90hk 89a]. grejen var det att varje gång du skulle dra ut en skruv eller bult på den så gick dom av.när jag böt termostat så fick jag sätta in flera nya coligängor.har oxå en 6 hk en 86 o samma sak på den.nu vet väl inte jag om jag hatt otur men tror nog att vissa årsmodeller är väldigt korrisionsbenägna.ska tilläggas att 6 hk bara har gått i sötvatten.men dom går ju väldigt sällan sönder oxå för den delen. mvh rillez Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nylle 0 Postad 28 Maj , 2006 behåll sköna helena du Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scantic465 0 Postad 28 Maj , 2006 Hej, Scantic båtarna tillverkades av ett företag som hette Jorvas båt i Hangö. Enligt uppgift gick företaget i konkurs i slutet på 80-talet och Bella tog över en del av modellerna. Kolla med finnboat.fi, dom har rätt mycket uppgifter om de flesta finska båtar. http://www.finnboat.fi/fi/index.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser