Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
kingfisher

mercury 70 hk

Rekommendera Poster

Hallå alla  ni som väntar på våren!!!!

jag skulle vilja ha lite tips om ett problem, Jag har på min murcla 70 hk årsmodell 80 tal tror jag. När jag startar motorn så går den igång relativt

fort och går ok, Men när jag kört en stund och stänger av den och ska starta igen så brukar det ofta va lite problem den hostar och vill inte vara med riktigt, den blir väldigt tjurig vad kan det vara som gör att den beter sig så.Det värkar som den kanske får för mycket soppa (flödar).Vad kan jag göra själv för att bli av med problemet...TACKSAM FÖR SVAR....

H/KINGFISHER

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hur går den innan du stänger av den när den e varm? tjyvstannar den på tomgång? hur vet du att den flödar? sitter rätt stift i? gjort rent flottörhusen nångång? vi behöver nog all info vi kan få tror jag...21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Kingfisher,

Har den alltid varit så eller har problemet kommit med tiden? Jag har erfarenhet av en 90 hk murkla från sent 80-tal som också ibland tjurade med startandet oberoend om den var varm eller kall. På den motorn var det helt enkelt så att den blev mycket svårare att starta om man använde handgasen för mycket. När jag kom på knixen (tog nästan två sesonger) så var det inte några större problem efter det. Lyftade efter det alltid handgasen sparsamt (2-3 cm om jag inte minns fel) och då startade motorn nästan alltid relativt enkelt.

Mvh,

Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det e de som e tjusningen med gamla snurror, he-he tvååenhalvpump på blåsan en liten smekning på kåpan å några snälla ord, sen så...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Va trevligt att få lite svar på frågan.jag får väll helt enkelt prova att göra rent förgasarna, och prova mig fram med olika alternativ när jag startar motorn. OCH HOPPAS ATT DET LÖSER SIG. tack så länge h/kingfisher.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...