Kummen 0 Postad 2 April , 2006 Halloj Köpte för några år sedan på mig ett lager av den gamla riktiga bottenfärgen. Nu återstår bara röd färg men jag vill ha blå , svart duger oxå. Någon som vet om jag kan blanda i svart pigment i den röda utan att försämra egenskaperna?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 3 April , 2006 Blandar du i svart pigment i röd färg blir inte färgen svart, den blir brun... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 4 April , 2006 jag har gjort så på min båt att jag ville ha röd men min färg va alldeles grisrosa så jag målade båten med den grisrosa och sen målade jag vattenlinjen och tre decimeter ner med vanlig bottenfärg.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
basdanne 0 Postad 4 April , 2006 Kanske inte så kul på en segelbåt eller planande motorbåt som emellanåt visar botten över vattenbrynet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 4 April , 2006 nej men har han inte det så är detta ett alternativ.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser