Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
E-tec_Nisse

SSRS

Rekommendera Poster

Antar att det finns några här som är medlemmar i SSRS. Är det så bra som det låter att vara medlem eller finns det som med det mesta annat nåt finstilt och lurigt skrivet någonstans? //Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

ok,det här kan vara en tråd som förenklar begreppen så att alla förstår.

Kolla upp om båtklubben du är med i, är medlem och du har automatiskt medlemskap i och med det.

Kolla upp försäkringen,om sjöassistans ingår.

Det kan många ggr löna sig att kolla upp allting så man slipper betala dubbelt.

Jag är ingen hajare på det här men det kanske finns någon?

Jarramas smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, vad ska man säga:

Tittar vi på det ur ett rent egocentriskt/ekonomiskt perspektiv beror det ju förstås på. Använder man bara båten under högsäsong i sjöar och innerskärgården, är väl sannolikheten inte så stor att man ska råka ut för trubbel som kräver assistansdelen.

Eftersom sjöräddningen är organiserad som den är i Sverige tar åtminstne jag de hundralapparna, dels för egen del och dels för saken.

Mvh

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I SSRS finns TROSSEN och denna assisterar vid små tillbud såsom stopp inom svenska vatten. Att vara med i SSRS är givetvis en självklarhet.

Men ifall du tänker bege dig till ex Danmark, Norge och Finland är det ganska vettigt att vara med Sjöassistans ifall man får problem med båten. (Åland anser jag tillhör Finland). /mvh/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Har haft Trossen i 5 år (dock aldrig behövt unyttja assistanstjänsten). Numera är man medlem i SSRS kort och gott och då ingår det som förr kallades Trossen dvs assistansdelen.

Jag håller till i Vänern och då är medlemskap i SSRS det naturliga valet då den konkurrerande/kompletterande organisationen Sjöassistans inte har nån assistans service här (såvitt jag vet).

Personligen känns det även lite bättre att stödja den ideella verksamheten i SSRS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen känns det även lite bättre att stödja den ideella verksamheten i SSRS.

-Är med av samma anledning !  21.gif\

JSR

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag med, men även det andra alternativet ifall jag skulle få problem./Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för så pass många och snabba svar allihopa. Får nog bli ett medlemsskap till sommaren, är dessutom student så då blir den en hundring billigare såg jag. Jobba på med båtarna innan sjösättningen nu och slarva inte så kanske ni slipper ringa SSRS i år också.. //Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...