Slingerstigen 0 Postad 1 April , 2006 Jag håller på att byta plyfan i rufftaket Jag har tänkt att lägga någon typ av täckning över den. Finns det någon duk eller ? Resten av överbyggnaden är i mahogny. Kom med förslag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsjoh51 0 Postad 19 April , 2006 Jag hade dukat rufftak som inte höll tätt. Antagligen lagt på fel sätt. Funkar säkert om man gör rätt med duk och linolja m.m. Jag valde att riva bort duken och lägga glasfiberväv och epoxi. Målade sedan med vit däcksfärg och det blev väldigt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 19 April , 2006 Jag hade kört på larsjoh51´ s linje om det var min båt. Tätt, snyggt och slitstarkt och ganska enkelt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slingerstigen 0 Postad 21 April , 2006 Hej Larsjoh Vilken sorts båt är det på bilden ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsjoh51 0 Postad 23 November , 2006 Sent svar kanske? Det är en kabinbåt ritad av Harry Becker. Byggd 1968 på Oxelösunds varv. Det mesta är av mahogny även inredningen. Ekspant och ekrib på däcket. Den 8,5*2,85 stor. Fyra bäddar, toa och pentry. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 23 November , 2006 Jag har också haft ett målat/duk-klätt rufftak samt akterdäck på min Oxelösundare. Jag rev dessa p.g.a sprickor i duken som medförde läckage med mögel och fuktskador som följd. Så jag lade på ny mahognyplywood som jag sedan epoxy-limmade nya Oregon-Pine ribbor och Mahognysarg runt. Dessa givetvis sen nåtade som vanligt...! Finns bilder på före/efter här: (not. många bilder så bredband är att föredra...!) http://ohman-home.net/renovering.htm /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser