Tittisturer 0 Postad 1 April , 2006 Halloj, Vilken typ av olja (fabrikat, namn) kan tänkas finnas i en Tur 84:a? När man spanar i kataloger så finns det en mängd olika fetter men ingen olja. Någon som har ett tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 1 April , 2006 Menar du propelleraxeltätningen? Det beror på typen, vissa har en nippel för fett, andra ska ha olja. Oftast sae 90. Sen finns det moderna underhållsfria. Om du kunde fota eller skissa din propelleraxeltätning så kanske någon här har en likadan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tittisturer 0 Postad 1 April , 2006 Hej, Det enda jag vet är att det är en org propaxel från -76 och att man skall fylla på olja bakom en fyrkantig bult på axeln. Är det någon som känner igen detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 1 April , 2006 Im min axel fyller jag hypoidolja den är vanlig till bakaxel och kardan på bilar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tittisturer 0 Postad 1 April , 2006 Har ni en tank till er olja eller fyller ni bara på i axeln direkt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naffatS 3 Postad 1 April , 2006 Till oljepackboxar använder man samma olja som till växelhusen på utombordare. EP90/SAE90 som brukar säljas i plasttuber om 0,25L.Många oljepackboxar är försedda med en liten påfyllningsburk som är förbunden med en kort plastslang till packboxen.Förslag: Byt ut skruven mot en gängad slangnippel och drag en slang till en bromsvätskebehållare som du skaffat från bilskroten och fäst denna ovanför vattenlinjen (för att få ett litet övertryck i packboxen gentemot vattnet). Sedan behöver du bara kolla oljenivån i burken någon gång ibland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser