lmfmats 0 Postad 1 April , 2006 Hej! Är det nån som har erfarenhet av Echopilotmodellerna från www.frigus.se?? Låter ju som rena drömmen för mig i dom grunda vattnen fulla med obehagliga stenar som jag rör mig i... Finns det månne andra tillverkare av denna fenomenala uppfinning? M@s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonta 0 Postad 1 April , 2006 http://www.maringuiden.se/forum/;searchstr=framåtseende&forum=2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
conny737 0 Postad 1 April , 2006 Hej, funderade själv på att köpa ett i somras. Det kostade runt 24000:- så det borde borga för bra kvalitet. Dessvärre verkade det, efter att ha fått en del information, inte vara något för mig. Till exempel så är funktionen på framåtseende lod dålig på djup mindre än tre meter (mätt från givaren), dessutom minskar räckvidden drastiskt med minskat djup. Man kan visst räkna med 4-6 gånger djupet. För min del så var dessa faktorer avgörande för att inte köpa något framåtseende lod just nu. Men det beror ju på hur man skall använda det. Att se uppgrundningar från djupt vatten till grunt fungerar säkert bra, men jag hade mer tänkt att kolla vattnen innanför tremeterskurvan. För övrigt blev jag avrådd att använda de billigare varianterna, man får visst vad man betalar för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lmfmats 0 Postad 2 April , 2006 OK, låter som man ska vänta ett par år här... Det är väl som all annan elektronik, blir billigare och bättre med tiden. Men, tackar för era linkar och erfarenheter, nu vet jag ju en hel del mer om detta! M@s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hempa 0 Postad 2 April , 2006 Har haft en Echopilot Guld i 3 somrar nu, helt fantastiskt. Skulle tro att amn får en ny idag för 7-8000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser