johannes 0 Postad 31 Mars , 2006 Hej undrar vad det är för skillnad på Garmins plottrar 172 och 172c Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 31 Mars , 2006 172 har skärm med gråskala och 172c har färgskärm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johannes 0 Postad 31 Mars , 2006 tack för det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johannes 0 Postad 31 Mars , 2006 Är 172c en bra plotter eller finns det bättre pris/funktion modeller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 31 Mars , 2006 Har en och är mer än nöjd. Lite bilder http://web.telia.com/~u11101231/ under Coronet renovering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 31 Mars , 2006 Beställde en sådan i förrgår ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 1 April , 2006 Hej, Garmin 172C är nog bland de mest prisvärda. Den har hängt med några år nu men är fortfarande mycket bra. En av de större båttidningarna har den som referensskärm när de testar navigatorer i den klassen. Enda som jag regerade på när jag kollade in en 172C in båtaffär en gång var att det var lite smått att se på skärmen, den har visserligen bra upplösning men själva bildfönstret är inte så jättestort. Har själv en Raymarine 435i som är hyfsad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lanternan 0 Postad 1 April , 2006 Hej Är det någon som har erfarenhet av att köpa från USA? Det skall ju vara betydligt billigare men jag funderar på om man kan ladda i rätt sjökort och om det kan vara annat att tänka på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StefanHartvigson 0 Postad 1 April , 2006 Jag köpte en Garmin 178C med externa givare ifrån www.gpsdiscount.com för en vecka sedan. Den kostade cirka 4400 SEK inklusive frakt. I sverige kostar den cirka 8000 SEK. På fraktsedeln hade firman bara skrivit upp halva värdet och det gör det ju lite roligare att betala tull. Sjökort köper jag här hemma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 1 April , 2006 Läs på den här tråden om att köpa gps i usa http://www.maringuiden.se/forum/;thread=82912 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 1 April , 2006 Det som avgjorde för min del var närheten till service/garanti. Den (Garmin 172ci) kostade 6600:- inkl standardtillbehör och sjökort Trelleborg till Södertälje. Jag har några bekanta som haft strul med sina plottrar, men de har alltid ställt upp bra i butiken, tom lånat ut ersättnings plottrar under tiden de har reparerat eller bytt ut den gamla Visst hade det gått att komma undan lite billigare, det här känns dock bättre och det är väl också värt en del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_Pettersson 1 Postad 2 April , 2006 Har sett att det finns 172ci nu. Någon som vet skillnad på den och 172c? Den är dyrare än C´ n på dom ställena jag har kikat på. 172ci Klicka här Eller här Eller är det så att dom skrivit fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 2 April , 2006 Vet ej, kan det vara att Ci har intern antenn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 2 April , 2006 Helt rätt i:et står för intern antenn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser