SirMackan 0 Postad 30 Mars , 2006 Står i valet och kvalet att köpa en propulsepropeller, det råder delade meningar bland butiker huruvida dessa är någonting att ha, finns det någon här som har några erfarenheter av dessa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 30 Mars , 2006 Har testat. Tappade ordentligt i prestanda, vilket givetvis ger ökad bränsleförbrukning etc etc. Lite för och emot: * Man kan ändra stigning I och för sig, men det är bara EN stigning som bladen är formade för och går någorlunda bra i. Dessutom är det enklare att slänga på en annan propeller än mecka med stigningen om man anser sig ha behov av olika stigning. * Man kan byta blad om något går sönder Två blad kostar ungefär lika mycket som reparation av en aluminiumpropp. Själv har jag alltid en reservpropeller med mig, och byter någon gång till en annan med lägre stigning om vi ska åka mycket skidor och vara många i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 30 Mars , 2006 Har haft en propulse men byter tillbaka till aluminium i år. Propellern gick sönder under färd mitt i öresund. Aldrig mer Propulse.Tappade dessutom ca 4 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whiskymannen 0 Postad 31 Mars , 2006 tappade ochså flera knop,bara ett läge den funka bra i o då varva motorn för mycke så nu är de riktig propp igen på motorn som gäller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser