Davy_Jones_Locker 0 Postad 30 Mars , 2006 Hej Forumet Vid vinterkonserveringen av min Mariner 40hp 2-taktare från 1982 så märkte jag att motorn aldrig blev varmare än fisljummen. Någon som vet ungefär hur varm en vattenkyld utombordare bör bli? (kall, fisljummen, varm, brännhet eller glödhet?) Någon som vet om fel på termostaten är vanligt på dessa motorer? Hoppas på svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 30 Mars , 2006 Om du har fel på termostaten borde väl motorn bli för varm, dvs att termostaten aldrig öppnar. Om den å andra sidan alltid är öppen borde ju motorn bli varm fast det tar mycket lång tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 30 Mars , 2006 Det finns väl inte någon termostat över huvudtaget på den motorn...? Blir den inte varm så fungerar ju kylningen underbart fint! Var glad, så här brukar det inte vara! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zeeta 0 Postad 30 Mars , 2006 När jag konserverade min Mercury 50 -80/81 i höstas så körde jag den i en tunna med vatten... efter c:a 15 min på tomgång hade jag ungefär 40 graders vatten från skvallerstrålen. Vet dock inte om detta är normalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser