lukas 3 Postad 30 Mars , 2006 Hej Jag har en gammal, 76:a, Fjord 17 som jag behöver laga en gelcoatskada på. Är det någon som vet vad det kan vara för färgkod. Den är i den där klassiska pissgula tonen som gamla Fjordar brukar ha. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mancruiser 0 Postad 30 Mars , 2006 hej,nej,det spelar nog ingen roll om du hittar färgkoden,då det är en gammal båt så stämmer inte färgen iallafall,väder å vind brukar förändra färgen med tiden.Mitt råd e att du försöker bryta till den själv eller ta me ett färgprov till en lackfirma eller färgaffär som har lackfärger.lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 30 Mars , 2006 Skall du laga med gelcoat så finns det färgprover att tillgå där det finns båtfärger. Stämmer ingen så är det ganska lätt att blanda till en passande. Men du bör innan du börjar laga/leta färg ta fram orginalfärgen, dvs rubba området där skadan är. lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser