bama 0 Postad 29 Mars , 2006 Hej på Er! Årets segling kommer att bli runt Sveriges sydspets och Göta kanal frågan är, vilket varv skall vi ta?? Medurs eller moturs. Vi seglar iväg v. 24 och är ute i 5 veckor. Hemmahamnen finns på västkusten. Skall vi börja med kanalen,kan det vara kraftig motström? eller skall färden gå mot Bornholm, och sedan norr över? Det är säker flera av Er därute som gjort detta före oss. Att segla kanalerna först, det kan vara mindre båtar, de kan vara skönt. Hur är det på ostkusten, är kanske de härskande vindarna SV? Smultron ställen på ostkusten (platser man ej skall missa)? Det skulle vara kul och läsa lite om Era idér och synpunkter. //bengt-a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 30 Mars , 2006 Hej Bengt Jag hade nog tagit kanalen först och det bara för temperaturens skull. Det är normalt varmare i vattnet v 28 uti östersjön. Trevlig resa. J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luffarn 8 Postad 30 Mars , 2006 Åk i vänstervarv. Då får ni sjöbrisen med er på eftermiddagarna. Annars blir det kryss mest varje dag. Det kallas ju också solgångsbris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vindliv 0 Postad 18 April , 2006 Jag tackar för svaret, så får det bli, runt kusten moturs, sedan genom kanalen. //bengt-a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ghurkas 0 Postad 19 April , 2006 På tal om smultronställen så hoppas jag verkligen att ni inte missar stockholms skärgård!! Det är otroligt vackert och det finns en massa platser ni kan besöka ;-) Har ni tur får ni även sällskap av mig o tjejen. Vilket datum åker ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vindliv 0 Postad 4 Maj , 2006 Jag tror någon gång runt vecka 26 är vi på ostkusten, kanske Västervik, jag tror aldrig vi skulle hinna med att segla upp till Stockholm, sedan tillbaks ner till Mem för att segla Göta Kanal tillbaks till västkusten. Stockholm får vänta på en västkustbo. Men det skall ni veta, nog vill jag se Stockholms skärgård. Kanske ett byte med någon, vår DIVA 39 på västkusten mot liknande i Stockholm. //bengt-a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser