Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
Gäst Floyd

Någon som är förvånad

Rekommendera Poster

Gäst Floyd

För en tid(när beskedet om register kom) sedan tog jag mig friheten att bjuda in Ulrica Mässing till en diskussion om båtregistret på MG, i egenskap av att det är sveriges största(?) båtsajt.

idag fick jag det här svaret:

Statsrådet Ulrica Messing tackar nej på er förfrågan om medverkan vid en frågestund på maringuiden.se

Hälsningar

Peter Cervin

Ulrica Messings politiska assistent

vad trevligt att hon inte bara totalt skiter i väljarnas åsikter, utan att hon även skiter i att ens ta i ämnet själv utan låter en assistent göra jobbet åt henne.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Jo men det förstod du redan innan,det är den j-a svenska byråkratin igen.

Du som alla andra är inte ett skit värd och det visar dom gång på gång,men bra betalt har dom och villa på Djursholm med övernattningslägenhet på Ö-malm.Jag blir så jävla less.

J

---

Kan inte du starta ett parti,det behövs 6000 underskrifter,du får en av mig.Det kan knappast bli sämre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jävla fegkärring... Hycklare hela bunten, en plåga för samhället avförskaffa hela skiten... Hmmmm får se om skiten får sitta kvar T nästa år??? Jag är TVEKSAM!!!  

!!!MVH REXCO!!!  Som tycker att man ska sila skiten från eliten... Men då blir d laa inga politiker kvar hehe...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har hört rykten att hon kallar sig Stevemedselcon, vet någon om det är sant? :-P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var väl ingen nyhet. oddset för att hon skulle bry sig var väl lika med noll o intet......tyvärr.

Det är för illa att vi svenskar är så mycket svenska o bara knyter näven i fickan istället för att klaga högljutt !!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns väl ingen normal människa eller politiker som skulle bjuda upp till en diskussion mot ett antal uppretade båtägare pga vissa beslut som vederbörande tagit, i en faktiskt liten fråga ...men kanske stor relevans för oss.

Gör som föregående skrivare säger istället, knyt inte näven i byxfickorna ...gör något.

Ta som detta forum som sägs ha 16 000 medlemmar, 274 stycken har avlagt sin röst, o tittar man på körkortsresultatet så är det 39 % för ett sådant införande.

Men intresset verkar lamt...eller är det så att det inte är fler aktiva än ca 300-400 varav ett antal inte ens ids rösta.

Det är valår, finns massor med möjligheter att lägga fram sina frågor hos dom mest kufiska politiker såväl lokalt som statsråd.

Men var är ni då ni som skriker högst? Framför teven o svär...det är enklast nämligen...att engagera sig är svårare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det är märkligt att resultatet i omröstningen på första sidan avviker så mycket från den i omröstningstråden. På första sidan redovisas inte antal röstande. Jag har frågat om det i tråden och via mail till MG men inte fått något svar.

Resultat just nu på första sidan:

Är det nödvändigt med ett båtregister och körkort?

Nej! Absolut inte. 29%

Ja! Helt rätt. 28%

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Det är två tekninskt olika omröstningar, men med samma frågor. 

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det vet jag men eftersom resultatet skiljer sig så mycket mellan de två omröstningarna skulle det vara intressant att veta antalet röstande på första sidan. är det 10, 100 eller 1000 tals röster?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Ungefär dubbelt så många än de som svarat i forumet.

Det verkar som om det finns tre läger här på maringuiden.se

1.a sidan - Forumet

Nej: 30% & 39%

Ja: 28% - 15%

Enbart körkort: 31% - 39%

Det är i princip dött lopp mellan nej och enbart körkort. Ja-sidan kom strax därefter.

Sista dagen för att rösta är i morgon.

//maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för informationen. 500-600 röstande på en månad tyder på att frågan inte känns speciellt angelägen för de flesta eller att det trots allt inte är fler medlemmar som regelbundet loggar in på MG. 

Resultatet av den här omröstningen är inte mycket att skicka till Messing, 500 röster från Sveriges största marinportal

/jan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jodå...skicka in skiten o säg att det var fifty-fifty....så du har nog rätt fru minister.................till o med båtägarna är ju med...fan inte illa alltså!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...