Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Erik_

Sjökort i små och mindre sjöar

Rekommendera Poster

Hej!
Vart kan man få tag på sjökort till små sjöar? Känner att det skulle vara kul med sjökort i min sjö. Är det lantmäteriet man ska vända sig till? Helst digitala. Bor i Vetlanda 8 mil norr om Växjö och 8 mil söder om Jönköping och sjön (sjöarna, dom sitter ihop) heter Grumlan, Sandlandet samt Norrsjön.
Mvh Erik 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om det finns om det inte finns yrkes(gods)trafik i sjön....

En inte helt oäven lösning är terrängkartan, eller vad den heter nu, brukar finnas lite stenar mm inritat. Dessutom ypperlig information om hur det ser ut på landbacken ;-)

/Fredrik

PS Kolla på www.lantmateriet.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, en kompis har dock ett äldre sjökort över sjön. Men han har inte den blekaste aning om hur den har kommit till honom8.gif\ Ja, det låter som ett alternativ. Annars får jag väl byta spår helt och köpa ekolod, men det tar vi inte i denna tråd.
Tack för svaret iaf!
Mvh Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mindre sjöar finns det sällan några sjökort att köpa, ibland kan den lokala båtklubben gjort ett eget kort. Annars så blir det att göra ett eget, med hjälp av ekolod och kanske även gps. Bara att rita in på en karta sedan, tänk bara på gpsens felvisning när du kör efter din mätningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med den lokala klubben eller den lokala bokhandeln.

Jag fick ett sjökort över Wessman som är 10 år gammal men det ger ett hum om sjön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...