JesperPrytz 0 Postad 26 Mars , 2006 Har någon tips om hur man ordnar sittplats för riktigt småbarn (under ett halvår) i motorbåt i 6-metersklassen? En Yamarin 59HT (fd 5930) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 26 Mars , 2006 Gör ett fäste till bilstolen och ta med den i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 26 Mars , 2006 Detta har varit uppe i en tråd ganska nyligen kolla här: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=87039 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 26 Mars , 2006 Hej, Det finns en barnsits Robin till Lagun fäste, artnr 618. Om du har ett bord i din Yamarin 59HT har du troligen ett Lagun fäste? http://www.byggplast-batprylar.se/webshop/product_info.asp?artikelNr=7359 Fäste tillkommer om du behöver det. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 26 Mars , 2006 Har sett flera som tar med liggvagnsinsatsen och ibland hela liggvagnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 26 Mars , 2006 Jag håller precis på att lista ut en bra placering. Kommer nog att bli passagerarsätet och bilbarnstol. Här testar jag med basen. Måste göra en låda för det främre fästet. Bakre fästena tänker jag spänna fast med spännband. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Northernstar 0 Postad 30 Mars , 2006 Båt : bayliner 1950. Har inte gjort några extradetaljer för barnen, har istället tagit med två stycken kuddar & sedan har de suttit på de ordinarie stolarna;) Har gått toppenbra, förra sommaren var den äldsta dottern lite över 2 1/2 år & hon körde båten helt själv, både in till kajplats & ute på öppna havet;) Hon är alltid noga med att lägga ut fendrarna också Den yngsta dottern på 1år satt ibland ensam utan problem annars kröp hon omkring på durken. Vid höga farter satt mamma med yngsta dottern i famnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser