vilgot 0 Postad 26 Mars , 2006 Nu kommer den (våren) så det är nog snart dags att lägga i båten. Eller ?????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clx88 0 Postad 26 Mars , 2006 Haloo.. Här i värmland är det länge kvar till våren... Just nu är det 3 minus och i Natt var det 13 minus och en halv meter is! Inge bra alls undrar när det blir dags =( MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 26 Mars , 2006 Härligt väder idag,var nere vid bryggan och träffade massor med båtfolk.Isen har krymt från 50cm till 42cm på 4 dagar,jag tror det blir sommar i år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 26 Mars , 2006 40 cm is, snö kvar, -10 grader om nätterna även om det blir ett par plusgrader om dagarna. Våren kommer, men den är inte här än. Med lite tur så kan man kanske lägga i båten till påsk, ev lite senare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 26 Mars , 2006 Jag har sjösättning den 29/4=långt kvar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 26 Mars , 2006 Det snöade nyss. 15cm snö kvar, och jag har bett om semmester vecka 15 för att fixa båten. Det ser inte bra ut. Vet inte hur isläget ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 26 Mars , 2006 50 cm på Vänern!!! Är det sant ??? Vart håller du hus .. jag har hemmahamnen strax utanför Karlstad! (sommarstället) ... och jag som brukar sjösätta några veckor in i April ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 27 Mars , 2006 Idag....4grader varmt o årets första regn...nu ÄR våren här... Isen i hamnbassängen bröts upp av blåsten igår, o gick till havs.. Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 27 Mars , 2006 Det ösregnar...underbaaart.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellyarp 0 Postad 27 Mars , 2006 Härligt!! Båten ska i sjön denna veckan!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Mars , 2006 Hela helgen har jag bara sett mörker, jobbar natt och sover dag Men nog börjar snön ge sig nu. Skicka hit lite av ditt regn Stig, det brukar bita fint på snö och is. 3,5 veckor till sjösättning och inget är gjort, lite ångest. Hoppas på finväder till helgen, då drar vårrustningen igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 27 Mars , 2006 Såg o hörde precis nu....STRANDSKATAN..ett mycket säkert vår tecken.. även STAREN har kommit såg jag i trädgården.... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 27 Mars , 2006 flan, flanstare, flanstast ! /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Mars , 2006 För att inte tala om pungskvättan, sittgöken, fönsterhaken och mittbenan som kvittrar för fullt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thommie 0 Postad 27 Mars , 2006 Jag såg ett mycket säkert vårtecken i dag på stan! Mycket lättklädda tjejer!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Mars , 2006 Aha, den så kallade nakenmuttan? Var försiktig, den sprider lätt snuva till pungskvättor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 494 Postad 27 Mars , 2006 På Gotland lär de prata om 7 Starurar. Det betyder att när staren kommit ska det komma 7 bakslag innan våren är här. Det kanske gör det lättare att stå ut med bakslagen om man tror att de måste komma innan det blir vår. I onsdags hörde jag den första staren i Stockholm och igår snöade det. Nr 1! Bara 6 kvar. Och på lördag börjar vårrustningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 28 Mars , 2006 Förra veckan kom strandskatan hit, igår såg jag en ihjälfrusen stare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 28 Mars , 2006 Våren måste vara åp gång. Det var 5 plusgrade i morse 05,30. regnat nästan hela natten.Det märks på snön. Bara resten kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 28 Mars , 2006 Fy farao, det skall vara fan till å vara förskollärare i det här vädret. 53 cm snö tinar- regnar- snögloppar bort, 20 ungar skall gå ut och den förste är dyngsur och vill gå in innan man hunnit få ut nr 10 iförd galonisar och full utstyrsel. Allt är blött, inifrån och ut! Torkskåp och torkrum är överfulla och föräldrarna nästan lika sura när dom hämtar sina barn med halvtorra och smutsiga ytterkläder(inte föräldrarnas kläder-barnens förståss). Är det ett vårtecken att se två ungar stå under stuprännan och låta vattnet rinna in vid halskragen och ut i stövlarna, sju stycken har lett in vårfloden i sandlådan och hoppar runt i den sjö som bildas och resten geggar med det som geggas kan. JA DÅ E´ DE´ VÅR!!! Hjälp, varför valde jag just detta jobbet eller varför inte hellre ta semester i 2 veckor från och med nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vilgot 0 Postad 29 Mars , 2006 Nu har det hänt !!!!!!!!!!! Snön är nästan borta, isen försvunnen (utanför Varberg) 10 i luften och det drar i båttarmen. En sak fattas nu bara och det är varmare vatten i havet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellyarp 0 Postad 29 Mars , 2006 Så då var båten i havet!!! ingen is så långt ögat når bara till att ut å fiska å ha sköj Lenge leve Skåneland!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 31 Mars , 2006 ?????Full snöstorm , just nu. I Stora Vika. J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thommie 0 Postad 31 Mars , 2006 i gävle bara vräker snön ner, isen ligger tjok! Villket mörker man blir så jävla läss!!! SOMMAR TID??? Ja tjena!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 31 Mars , 2006 Skitväder idag i Stockholm. men helgen ser lovande ut! Här ska fixas. Isen lär väl ligga ett tag till i viken, men jag tycker det går fort med bortsmältningen nu! Kan man hoppas. /A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellyarp 0 Postad 1 April , 2006 Ja då var första torsken fångad, var ute å fiska en hel dag med båten hur gott som helst... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 2 April , 2006 Japps NU är våren verkligen här... ULF LUNDELL spelade ju på Trädgårn i göteborg igår.. förjävla bra.. bland det bästa jag sett... :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 2 April , 2006 Igår var det vår. Idag är det snöblandat Får väl åka iväg och köpa nåt onödigt till båten, det brukar pigga upp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 2 April , 2006 ska försöka lägga i lite nya bord på min skuta idag förövrigt.. terra, annars kan du följa min signatur under inlägget... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 2 April , 2006 jag hann med ett bord:-) innan regnet började ösa ner :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser