Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024
Litsegard

Info om motorn MD4

Rekommendera Poster

Hej alla motorkännare,

Jag vänder mig till Er för att få lite mer info och kunskap om den motor min båt är utrustad med......en marinkonverterad mercedesdiesel, modellbeteckning: OM636....i Sverige såld som en Volvo Penta: MD4. Det är alltid intressant att ställa frågor för att få ny oanad kunskap om det unika!!smiley-wink.gif\ 

MVH

Litsegard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

smiley-cool.gif\  Här kommer lite om den motorn,OM636 (MD4) 36 hk mercedes 180 diesel. Hade själv en för många år sen. Dom är från 50-60 talet.

Finns en till salu just nu på blocket såg jag. Sök på MD4.

ps.Har en avgaslimpa till en sån om du behöver reservdel ds.

070-2497726 Tord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<

Var inne och kollade på blocket.se och fann en MD4 där. Kul att se en MD4 till försäljning. De skulle ha 4´ för den.....ok....har inget behov just nu. Tack för tipset. Ska hålla ditt erbjudande aktuellt nu när jag börjar se över båten. Börjar närma sig, ska bli riktigt gött!!

MVH

Litsegard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<

Was inside and watched blocket.se and found an MD4 there. Nice to see an MD4 for sale. They would have 4'for ..... ok .... do not need right now. Thanks for the tip. Do keep your offer up to date now when I start to see over the boat. Begins to approach, to be really good !! Best wishes Litsegard

Hi Litsegard!

I too have an old Mercedes OM636,, Im trying to source a crank shaft new of reconditioned, for either the OM636 or the Volvo Penta MD4 ........

Is there anyone on the forum who could help me out???

Paul.........   Pritch691@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...