Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Klaven

Plast hattar till bultarna på ruff taket m.m

Rekommendera Poster

Vet någon var man kan köpa dessa plast hattar för att täcka bultskallarna.

MVH PM

Kalven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sådan brukan man kunna hitta på byggvarohusen och järnhandlen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här kan man köpa på postorder.

http://www.ostersjokompaniet.se/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har sådana eftersom jag bytt ur alla bultar till snygga insex bultar för att blit av med dec fula plasthattarna.

Ingemar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hepp! Vet inte riktigt om den länken fungerade den heller.. Eller så är det bara jag som inte lyckas..!

Hur som helst, är den som kallas för plasthättor till skruvskallar du tänkte på och som finns på Östersjökompaniets hemsida? För de går väl inte att använda på bultskallarna..? Eller finns det ngt annat som jag missade på sidan (letade bara snabbt igenom)?

Är själv på jakt efter ngt att täcka just bultskallarna med, men när jag frågat i bygghandeln så ser personalen bara ut som frågetecken.. 9.gif\

Någon som vet vad hattarna egentligen kallas?

//J

Edit: själva länken till hemsidan fungerade men inte till själva produkten. Fast det kanske inte va avsikten heller insåg jag just... 1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har som jag sa enuppsättning orginal hattar från min båt 2005:a och som jag inte behöver längre. Du kan få köpa dem till ett rimligt pris.

Ingemar

0703 76 40 04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har letade också länge efter täckkåpor till bultskallar/muttrar.

Tillslut hittade jag dem på Bauhaus. Det var ett par år sedan så jag vet inte om de finns kvar.

När jag var på största skruvfirman i Stockholm, Siverts skruv, så fick jag ett skämtsamt svar om att dem tyckte bultar och mutrar var så snygga att de inte skulle döljas:-)

/ Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var på Bauhaus igår och när jag frågade personalen om det hade ngt liknade så fick jag svaret ehh, vet inte, tror inte det.. prova att måla bulten/muttern istället.. Efter lite letande bland skruvarna så hittade jag dom dock! 29.90 kr för en förpackning om 8 st.

//J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har som jag sagt en uppsättning orginal hattar från min båt 2005:a och som jag inte behöver längre. Du/ni kan få köpa dem till ett rimligt pris.

Ingemar

0703 76 40 04 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har som jag sagt en uppsättning orginal hattar från min båt 2005:a och som jag inte behöver längre. Du/ni kan få köpa dem till ett rimligt pris.

Ingemar

0703 76 40 04 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...