Gå till innehåll
tisdag 04 mars 2025
CJC1

segling amsterdam stockholm hur lång tid tar den alt. vad kostar transoprt?

Rekommendera Poster

Hej.

Har köpt en båt i Amsterdam som jag tänkte segla hem i maj alt. transportera ams-sthlm, den har lys ca. 1,22 och jag undrar hur många dagar det kan ta att segla hem. Tanken är att gå genom Kielkanalen. Vi har tänkt oss att segla en hel del men inte nödvändigtvis dygnet runt.

Tar även tacksamt emot tips på billiga transportfirmor samt prisindikationer. Båten är 9,99x2,99 vikt 3800 kg. Dehler 33. /cj

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag hade seglat hem båten själv om den var min och ny, då har man ju massor med tid att testa och fixa. Jag hade nog siktat på att göra resan på två veckor. Seglat hem någon annans båt från Amsterdam hade jag nog gjort för 20 000 om jag hade haft tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sträckan Amsterdam - Stockholm är något över 800 NM. Vi ska gå Stockholm - Amsterdam i sommar och räknar med ca 3 veckor vilket blir ungefär 40Nm/dag och motsvarar ungefär 6,5 timme segling/dag.

Jag har gjort Kiel - Stockholm 2 ggr och båda gångerna lördag - lördag.

Lycka till

Kjell L C

S/Y Aguila

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Ska du bara dagsegla kommer du antagligen också att avstå från att segla vissa dagar pga. vädret eller därför att det händer nåt kul i land som du vill vara med om. Jag skulle då inte räkna med mindre än 3 veckor. Skall du segla nonstop bör ni vara minst 3 erfarna personer ombord som kan gå 4-timmars pass. Då kan det gå snabbare, säg 10 dar eller bättre men då måste allt funka och ni måste klara hårt väder och gå genom Kiel-kanalen vilket tar en dag för motor. Åtminstone en av er bör ha gjort resan tidigare. MVH, Johan http://www.toan.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hör av dig om du är intresserad av att få den hemseglad, vi är ett gäng på tre erfarna killar som brukar syssla med sånt. -garanterat billigare än transport, ev kan du hyra min trailer till x-99:an och köra hem den själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...